Mama & Copilul

Tunelul carpian: nici o intindere musculara, nici o durere

Daca preocuparile din timpul liber sau munca dumneavoastra implica miscari multiple ale mainilor, trebuie sa va paziti de sindromul tunelului carpian.

Semne de avertizare

Aceasta afectiune prevenibila si tratabila are semne de avertizare distincte:

– amorteli sau o senzatie de furnicatura sau slabiciune in maini sau degete, mai ales in cele trei degete de la mijloc;

– disconfort in antebrat sau mana dupa folosirea pentru miscari de forta sau miscari repetitive;

– aceleasi simptome va trezesc noaptea din somn.

Ce anume determina sindromul de tunel carpian?

Tunelul carpian e o cale de comunicare intre incheietura pumnului si mana, care contine si protejeaza nervii si tendoanele. Cand tesuturile din canalul carpian devin edematiate sau inflamate, preseaza un nerv care asigura sensibilitatea policelui si indexului, mediusului si inelarului.

Presiunea excesiva pe acest nerv va face sa resimtiti oricare dintre simptomele mentionate mai sus. Fara tratament, pot aparea leziuni nervoase si musculare.

Cine are riscurile cele mai mari?

De pilda dvs, daca munca sau preocuparile din timpul liber implica miscari repetitive ale incheieturii pumnului sau ale degetelor, de pensare sau apucare sau lucrul cu unelte. Dactilografierea, tricotarea, lucrul la banda de asamblare si chiar pozitia de somn pot pune probleme. Totusi, majoritatea persoanelor indeplinesc aceste activitati fara probleme.

Femeile au risc mai mare decat barbatii. Unele afectiuni pot creste acest risc, de exemplu: diabetul, poliartrita reumatoida si chiar sarcina. Din fericire, sindromul de tunel carpian legat de sarcina se amelioreaza aproape intotdeauna dupa nasterea copilului.

Evitarea problemei

Pauze mici, masaje, ibuprofen, aspirina sau alte antiinflamatoare fara prescriptie medicala pot ameliora temporar simptomatologia. Dar cel mai bun lucru este sa va luati aceste precautii:

– luati o pauza scurta la fiecare 15-20 de minute. Opriti activitatea timp de 60 de secunde; intindeti-va inspre inapoi cu blandete, mainile si degetele.

– pastrati-va forma. Evitati miscarile de flexie din articulatia pumnului la amplitudinea maxima. O pozitie relaxata, de mijloc este de preferat;

– miscarea de apucare cu mana trebuie sa fie mai relaxata. Evitati sa tineti strans volanul masinii, pensula sau stiloul. O pozitie mai comoda a mainii pe stilouri, creioane sau ustensile permite scaderea intensitatii miscarii de strangere.

Share this Story
  • Mama & Copilul

    Tunelul carpian: nici o intindere musculara, nici o durere

    Daca preocuparile din timpul liber sau munca dumneavoastra implica miscari multiple ale mainilor, trebuie sa va paziti de sindromul tunelului carpian. ...
Load More Related Articles
Load More By Ana herlife
Load More In Mama & Copilul

Facebook Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also

Metode de prevenire a toxiinfectiilor alimentare

Iata mai jos cateva reguli simple si rapide ...