4:54 am - Friday December 9, 2016

Tratamente naturiste pentru sindromul premenstrual

Remedii naturale pentru sindromul premenstrual

Tratamente naturiste pentru sindromul premenstrualCe este sindromul premenstrual?

Sindromul premenstrual se referă la un grup de simptome fizice şi emoţionale pe care unele femei le simt cu o săptămână sau cu două săptămâni înainte de ciclul lor menstrual. Simptomele dispar atunci când ciclul menstrual începe și la câteva zile după fluxul menstrual.

Simptomele sindromului premenstrual

Simptomele pot varia de la blânde până la severe. Simptomele sindromului premenstrual pot include:

–    Umflarea sânilor și sensibilitate

–    Amețeală

–    Durere de cap

–    Crampe

–    Greață și vărsături

–    Pofte alimentare

–    Balonare abdominală

–    Creștere în greutate din cauza retenției de apă

–    Stomac deranjat

–    Umflarea feței, mâinilor şi gleznelor

–    Stare de depresie

–    Plânsete

–    Anxietate, iritabilitate şi furie

–    Probleme în a adormi (insomnie)

–    Modificări ale apetitului sau a poftelor alimentare

–    Oboseală

Tratamente naturale pentru sindromul premenstrual

Acestea sunt câteva dintre remediile naturale, care sunt folosite pentru sindromul premenstrual:

1) Calciu

Studiile sugerează că nivelurile de calciu sunt mai mici la femeile cu sindrom premenstrual și că suplimentarea cu calciu poate reduce severitatea simptomelor. Un studiu de mare amploare a examinat 1057 de femei cu sindrom premenstrual şi 1968 de femei fără sindrom premenstrual. Femeile cu cel mai mare aport de calciu, din surse alimentare, au avut cele mai mici simptome de sindrom premenstrual.

Un alt studiu a constatat că 300 mg de carbonat de calciu, luat de patru ori pe zi, a redus semnificativ balonarea, depresia, durerile, modificările de dispoziției și poftele alimentare.

2) Boabele de mielărea

Boabele de mielărea (Vitex agnus-castus) sunt printre cele mai populare remedii naturale pentru sindromul premenstrual, în Europa.

Un studiu publicat în British Medical Journal, care a implicat 178 de femei cu sindrom premenstrual, a constatat că boabele de mielărea au redus în mod semnificativ simptomele premenstruale pe parcursul a trei cicluri menstruale. Femeile care au luat mielărea au avut îmbunătăţiri semnificative ale iritabilităţii, depresiei, durerii de cap şi a sensibilităţii sânilor.

Cele mai frecvente efecte secundare ale boabelor de mielărea sunt: dureri de cap, greață, tulburări digestive, tulburări menstruale, mâncărime, acnee şi erupţii cutanate. Boabele de mielărea nu ar trebui să fie luate de către femeile gravide sau care alăptează. Siguranța boabelor de mielărea asupra copiilor sau asupra persoanelor cu boli de rinichi sau de ficat nu a fost stabilită.

Teoretic, boabele de mielărea pot interacționa cu hormonii sau medicamentele care afectează glanda pituitară.

3) Exerciţiile fizice

Exerciţiile aerobice regulate, cum ar fi mersul pe jos, joggingul, înotul sau ciclismul, pot ajuta la ameliorarea simptomelor premenstruale. Într-un studiu, frecvența, dar nu intensitatea exerciţiilor fizice, a fost asociată cu o scădere a simptomelor sindromului premenstrual.

4) Relaxarea

Exercițiile de respirație, meditația, yoga și aromoterapia sunt câteva modalități naturale pentru a reduce stresul și de a promova relaxarea. Multe femei se simt mai asertive și mai adaptate la nevoile lor în săptămânile de dinainte de menstruație. Acest lucru poate fi folosit constructiv alocându-vă timp pentru a vă relaxa, a vă exprima emoțiile și pentru a vă acorda prioritate nevoilor dumneavoastră.

5) Magneziul

Magneziul este un mineral care se găseşte în mod natural în alimente sau este disponibil sub formă de suplimente. Magneziul a arătat rezultate preliminare bune pentru sindromul premenstrual. Un studiu a examinat folosirea suplimentelor de magneziu sau a unui placebo pe 32 de femei cu sindromul premenstrual. Cantitatea de magneziu folosită a fost de 360 mg, de trei ori pe zi, începând din ziua a 15-a de la începutul perioadei menstruale. S-a constatat că şi suplimentele de magneziu au îmbunătăţit în mod semnificativ schimbările de dispoziție cauzate de sindromul premenstrual.

Un alt studiu a folosit 200 mg de magneziu sau un placebo timp de două cicluri menstruale. La sfârșitul lunii a doua, s-a constatat că magneziul a redus în mod semnificativ creșterea în greutate, umflarea mâinilor și a picioarelor, sensibilitatea sânilor și balonarea abdominală.

Persoanele cu boli de inimă sau boli de rinichi nu ar trebui să ia suplimente de magneziu fără a consulta un medic. Efectele adverse ale excesului de magneziu pot include stomac deranjat și diaree. Acesta poate provoca şi: greață, vărsături, tensiune arterială scăzută, ritm cardiac încetinit, deficiențe de alte minerale, confuzie, comă și chiar moarte.

Magneziul poate interacționa cu antibiotice, cu medicamentele pentru tensiunea arterială, cu medicamentele pentru diabetul zaharat, cu digoxina, cu levotiroxina și cu tiludronatele (un medicament pentru osteoporoză) și ar trebui să fie luat numai sub supraveghere medicală.

6) Uleiul de luminiţă de seară

Uleiul de luminiţă de seară este un ulei vegetal care conține acidul gamma-linolenic, un acid gras esenţial omega-6. Acidul gamma-linolenic este implicat în metabolizarea substanţelor asemănătoare hormonilor, numite prostaglandine, care reglează durerea și inflamațiile în organism.

O recenzie a șapte studii, care au cercetat efectele luminiţei de seară pentru sindromul premenstrual, a constatat că două dintre cele mai bine concepute studii nu au reușit să evidențieze niciun efect benefic al luminiţei de seară.

7) Acupunctura

În medicina tradițională chineză, ficatul este organul cel mai afectat de stres, furie şi frustrare. Stagnarea energiei ficatului, sau “qi”, de către emoții, alcool, alimentele picante și acizii grași poate duce la simptome premenstruale, cum ar fi sâni sensibili, balonare abdominală și crampe.

Deși nu există dovezi științifice care să susţină această evaluare, acupunctura, exerciţiile fizice, exprimarea emoțiilor, precum și exercițiile de respirație, sunt recomandate de către practicieni pentru a calma stagnarea energiei ficatului.

8) Sugestii dietetice

–    Reducerea aportului de sare și zahăr. Acest lucru este util mai ales pentru balonare, pentru umflarea mâinilor şi a picioarelor, pentru sensibilitatea sânilor şi pentru ameţeli. Măriţi aportul de alimente bogate în potasiu, cum ar fi pește, fasole şi broccoli.

–    Mâncaţi mese mici şi frecvente pentru a ajuta la stabilizarea zahărului din sânge.

–    Eliminaţi cafeina, care poate agrava anxietatea, depresie și sensibilitatea sânilor.

–    Creşteţi aportul de fructe, legume, fasole, nuci, seminţe şi peşte.

–    Evitați alcoolul.

–    Reduceţi aportul de alimente grase și carne roșie.

Alte remedii

Există şi alte remedii naturale care sunt folosite în mod obișnuit pentru sindromul premenstrual, inclusiv:

–    Ginkgo

–    Vitamina E

–    Lăptișorul de matcă

–    OPC (proantocianidine oligomerice)

–    Strugurii ursului

–    Sunătoarea

–    Ignama sălbatică

–    Păpădia

–    Reflexologia

–    Chiropractia

–    Crema cu progesteron

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Articol din categoria: Tratamente si remedii

No comments yet.

Lasa un raspuns

Read previous post:
Tratamente naturiste pentru cicatrici şi pentru îndepărtarea cicatricilor
Tratamente naturiste pentru cicatrici şi pentru îndepărtarea cicatricilor

Remedii pentru cicatrici şi pentru îndepărtarea cicatricilor   Genul de cicatrici pe care oamenii încearcă... mai mult »

Close