3:25 am - Monday December 5, 2016

Tratamente naturiste pentru prevenirea osteoporozei

Metode de prevenire a osteoporozei

Tratamente naturiste pentru prevenirea osteoporozeiOsteoporoza este o afecţiune care provoacă scăderea densităţii osoase. Ea afectează una din şase femei și unul din opt bărbați, cu vârsta de peste cincizeci de ani, și este mai frecventă în rândul femeilor aflate la postmenopauză. Osteoporoza este adesea cauza multor complicații de sănătate, deoarece progresează în tăcere și este neobservată timp de ani de zile. Numai după ani de pierdere de masă osoasă apar semne şi simptome, cum ar fi: durere, deformări ale spinării şi fracturi.

Nivelul cel mai ridicat de masă osoasă este atins între vârstele de douăzeci și treizeci de ani. După ce este atins nivelul maxim de masă osoasă, reconstrucţia osoasă dispare treptat. Pentru femei, cea mai mare pierdere de masă osoasă are loc în anii imediat după menopauză, când nivelul de estrogen scade.

Factorii de risc pentru osteoporoză

– Genul feminin (deși osteoporoza apare şi la bărbați)

– Vârsta de peste 50 de ani

– Menopauza

– Dezechilibre hormonale prelungite

– Folosirea în exces a anumitor medicamente, cum ar fi steroizi

– Nu primiţi o cantitate suficientă de calciu sau vitamina D din dieta pe care o urmaţi

– Lipsa de exerciţii fizice

– Caucazienii

– Un istoric de fracturi

– Istoric familial de osteoporoză

– Fumatul şi consumul de cofeină sau alcool

Prevenirea osteoporozei

1) Dieta

Oasele se reînnoiesc încontinuu prin remodelare (construire și descompunere). Pentru ca acest proces să aibă loc, oasele au nevoie de anumite substanţe nutritive:

Calciu – Calciu s-a fost dovedit a fi eficace în construirea de masă osoasă. Pentru o nutriție optimă, aportul de calciu este între 1000 şi 1500 mg pe zi, în funcție de vârstă, de aportul dietetic, precum și de alte afecţiuni de sănătate. Calciul se găsește în iaurt, în legumele verzi, cum ar fi varză, în produse din soia şi tofu, în fructele de mare, cum ar fi somonul și stridiile, şi în semințele de susan.

Vitamina D – Vitamina D este eficace în construirea masei osoase. Aceasta este sintetizată în corpurile noastre datorită expunerii la soare şi este găsita şi în produsele alimentare, cum ar fi: gălbenuş de ou, ficat, pește de apă sărată și băuturi fortificate. Vitamina D ajută la absorbţia de calciu. Aportul zilnic ar trebui să fie de aproximativ 400 – 800 UI pe zi, în funcție de anotimp.

Vitamina K – cercetările asupra capacităţii vitaminei K de a reduce pierderea de masă osoasă au fost foarte promiţătoare. Până de curând, vitamina K a fost cunoscută ca un tratament pentru sprijinirea coagulării sângelui. Cu toate acestea, cercetătorii au descoperit că vitamina K este importantă şi pentru menținerea oaselor sănătoase. Vitamina K se găseşte în legumele cu frunze verzi, cum ar fi broccoli, varză de Bruxelles, varză, salată verde și spanac.

Datorită rolului vitaminei K în coagularea sângelui, oamenii care iau medicamente care subţiază sângele ar trebui să discute cu medicul lor înainte de a încerca să crească aportul de vitamina K.

2) Exerciţiile fizice

Exerciţiile sunt vitale pentru sănătatea oaselor. Fugitul, joggingul, mersul şi dansul sunt exerciții care întăresc oasele mai mult decât înotul. Greutăţile adăugate pe picioare încurajează formarea oaselor, reducând şansele de fracturare. Exerciţiile scad riscul de a cădea prin îmbunătățirea echilibrului.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.5/10 (2 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +2 (from 2 votes)
Tratamente naturiste pentru prevenirea osteoporozei, 9.5 out of 10 based on 2 ratings
Articol din categoria: Tratamente si remedii

No comments yet.

Lasa un raspuns

Read previous post:
Tratamente naturiste pentru osteoartrită
Tratamente naturiste pentru osteoartrită

Remedii naturale pentru osteoartrită Ce este osteoartrita? Osteoartrita este o boală degenerativă a articulaţiilor care... mai mult »

Close