3:25 am - Monday December 5, 2016

Tratamente naturiste pentru intoleranţa la lactoză

Remedii pentru intoleranţa la lactoză

Tratamente naturiste pentru intoleranţa la lactozăCe este intoleranţa la lactoză?

Intoleranța la lactoză este incapacitatea de a digera cantităţi semnificative de lactoză (de exemplu, 200 ml de lapte), zahărul principal găsit în lapte și în produsele lactate.

Intoleranța la lactoză este cauzată în mare parte de un deficit de lactază, o enzimă produsă de celulele care alcătuiesc intestinul subţire. Lactaza descompune lactoza în forme simple de zahăr, glucoză și galactoză, astfel încât să poată fi absorbite și folosite de către organism.

Sugarii au cele mai ridicate niveluri de lactaza, care îi ajută să digere laptele mamei lor.

La aproximativ 75% din populația lumii, o trăsătură genetică determină nivelurile de lactază să scadă în mod ireversibil, după înțărcare. La maturitate, cea mai mare parte a activităţii lactazei este pierdută.

Deși declinul în activitatea de lactază afectează majoritatea populației, nu toată lumea are simptome de intoleranță la lactoză, după ce consumă cantități normale de lactoză.

Dacă persoanele vor dezvolta simptome, sau nu, depinde de capacitatea de descompunere a lactozei a unui anumit tip de bacterii benefice, numite bacterii lactice. Unele persoane pot avea mai multe bacterii lactice în intestinele lor decât alte persoane, aşa că ele nu dezvoltă simptome.

Oamenii care dezvoltă simptome au intoleranţă la lactoză.

Simptomele intoleranţei la lactoză

Simptomele intoleranţei la lactoză includ:

– Gaze

– Crampe

– Durere abdominală

– Greață

– Balonare

– Diaree

Lactoza lăsată nedigerată în intestin poate duce la diaree din cauza cantităţilor excesive de apă, care sunt aduse în intestine de către lactoză. Se produce hidrogen, care provoacă gaze şi balonare.

Care sunt remediile naturale pentru intoleranţă la lactoză?

Acidophilus şi probiotice

Acidophilus este unul dintre mai multe tipuri de bacterii de acid lactic. Bacteriile lactice din intestine descompun lactoza în lanţuri scurte de acizi grași și în alte substanțe care pot fi absorbite de colon.

Bacteriile lactice sunt disponibile şi ca suplimente alimentare. Acestea se găsesc sub formă de capsule, comprimate sau pulberi. Ele sunt disponibile şi în unele farmacii, magazine alimentare şi on-line.

Există multe tipuri diferite de bacterii lactice. Bacteriile lactice folosite cel mai des pentru intoleranţa la lactoză includ:

– Lactobacillus acidophilus

– Lactobacillus bulgaricus

– Streptococ salivarius

– Lactobacillus reuteri

– Lactobacillus plantarum

– Streptococcus thermophilus

Acidophilus şi celelalte probiotice sunt remedii naturale folosite pentru a preveni și a reduce simptomele de intoleranţă la lactoză. Într-un studiu din 2000, pe 61587 de persoane cu vârsta cuprinsă între 50-76 de ani, care a fost publicat în Journal of American Dietetic Association, acidophilus s-a dovedit a fi unul dintre motivele principale pentru care oamenii foloseau un supliment specific pentru o stare de sănătate.

În ciuda popularităţii sale, nu toate studiile au constatat că acidophilus sau celelalte probiotice pot ajuta la diminuarea simptomelor de intoleranță la lactoză.

Într-o analiză sistematică publicată în 2005 în Journal of Family Practice, cercetătorii au analizat studiile publicate între 1966 și 2002. Din cele 90 de studii care au fost găsite, doar 10 articole au îndeplinit criteriile standard.

Trei din cele zece studii au demonstrat că probioticele au redus nivelurile de hidrogen din respirație și trei au avut rezultate atât pozitive, cât și negative. Testul nivelului de hidrogen din respirație este un test non-invaziv folosit pe scară largă pentru a evalua intoleranţa la lactoză, bazat pe constatarea că persoanele cu intoleranță la lactoză expiră niveluri ridicate de hidrogen.

Când cercetătorii s-au uitat la simptome, unul din șapte studii a arătat o reducere semnificativă a simptomelor, altul a avut rezultate atât pozitive, cât și negative, iar cinci studii nu au arătat niciun beneficiu.

Deși rezultatele revizuirii par să indice rezultate mixte pentru reducerea nivelului de hidrogen din respirație și rezultate slabe la reducerea simptomelor, este important să știți că fiecare studiu a folosit un alt tip de bacterii lactice, o concentraţie diferită și un alt produs. Cu alte cuvinte, probabil, studiu care a constatat o reducere semnificativă a simptomelor a folosit tipul potrivit de bacterii în cantitatea potrivită. Sunt necesare studii concepute mai bine.

Iaurtul

Se crede că iaurtul cu un conținut de bacterii vii active poate îmbunătăți digestia lactozei din același motiv pentru care se crede că funcţionează probioticele.

Atunci când consumaţi iaurt, acizii biliari perturbă peretele celular al bacteriilor din iaurt. Acestea eliberează enzima beta-galactozidază (înrudită cu lactaza) în intestine, unde poate îmbunătăți digestia lactozei.

Nu orice iaurt va funcţiona. Acesta trebuie să conțină bacterii vii active.

Deși iaurtul este un produs din lapte, multe persoane cu intoleranță la lactoză nu prezintă simptome după ce mănâncă iaurt, chiar şi iaurtul care nu conține bacterii vii active.

Laptele cu acidophilus

Laptele cu acidophilus este făcut prin adăugarea de Lactobacillus acidophilus în laptele rece. Multe dintre studiile care au cercetat efectele laptelui cu acidophilus asupra digestiei lactozei nu au găsit nicio îmbunătăţire. Cercetătorii au speculat că ar putea fi din cauză că produsele cu acidophilus folosite în studii nu au conținut suficient acidophillus.

Suplimentele cu lactază

Comprimatele care conțin lactază pot fi luate cu alimente care conțin lactoză. Pentru multe persoane, suplimentele de lactază sunt necesare doar pentru cantități mai mari de lactoză.

În cazul în care un anumit tip de supliment de lactază nu funcționează, încercaţi să folosiţi şi alte mărci. Unii oameni consideră comprimatele a fi mai eficiente decât forma masticabilă.

Dieta pentru intoleranță la lactoză

De obicei, oamenii evită alimentele care conțin lactoză, dar acest lucru nu este necesar și poate contribui la o deficienţă de calciu.

Strategiile dietetice pentru persoanele cu intoleranță la lactoză includ:

– Se beţi o cană de lapte sau mai puțin, la un moment dat

– Să consumaţi lapte și produse lactate cu alte alimente

– Încercați laptele cu un conţinut redus de lactoză

– Încercați să consumaţi mai mult iaurt decât lapte

Dacă aveți intoleranță la lactoză

Dacă tocmai ați dezvoltat intoleranţă la lactoză, este important să vă consultaţi medicul dumneavoastră de familie. Intoleranța la lactoză poate fi cauzată şi de medicamente sau de o afecţiune care atacă celulele care alcătuiesc peretele intestinelor, cum ar fi:

– Boala Crohn

– Boala celiacă

– Giardiaza

– Enteropatia HIV

– Sindromul carcinoid

– Gastropatia diabetică

– Zollinger-Ellison

– Alcoolismul

– Deficienţa de fier

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.5/10 (2 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +2 (from 2 votes)
Tratamente naturiste pentru intoleranţa la lactoză, 9.5 out of 10 based on 2 ratings
Articol din categoria: Tratamente si remedii

No comments yet.

Lasa un raspuns

Read previous post:
Tratamente naturiste pentru desincronoză
Tratamente naturiste pentru desincronoză

Remedii pentru desincronoză Indiferent dacă mergeţi în Europa pentru o vacanţă mult dorită sau dacă... mai mult »

Close