4:09 am - Saturday December 10, 2016

Tratamente naturiste pentru desincronoză

Remedii pentru desincronoză

Tratamente naturiste pentru desincronozăIndiferent dacă mergeţi în Europa pentru o vacanţă mult dorită sau dacă călătoriţi mult datorită locului de muncă, nu cred că vreţi să vă risipiţi vacanta ajustându-vă la fusul orar.

Desincronoza apare după o călătorie cu avionul într-o ţară în care diferenţa de fus orar este mare. Este cauzată de ritmurile circadiene ale organismului care sunt desincronizate cu ora locală.

Simptomele desincronozei

– sunt temporare și includ: insomnie, iritabilitate, indigestie și dezorientare în zilele după sosire.

Cât timp durează în mod normal desincronoza? Este nevoie de aproximativ o zi pentru fiecare fus orar traversat pentru a vă adapta. De exemplu, un zbor de la New York la Londra trece prin 5 fusuri orare, aşa că aveţi nevoie de aproximativ 5 zile pentru a vă recupera.

Călătoriile spre est, cum ar fi din Statele Unite în Europa sau din Europa în Asia, cauzează, în general, o desincronoză mai severă decât călătoria înspre vest.

Remedii pentru desincronoză

1) Melatonina

Melatonina este un hormon secretat de glanda pineală din creier. Unul dintre rolurile principale ale melatoninei este de a controla ritmul circadian al organismului – ceasul nostru intern, care joacă un rol important în ciclul nostru de dormit.

Eliberarea de melatonină este legată de cantitatea de lumină. Când se întunecă și stingem luminile, eliberarea de melatonină este stimulată. Lumina suprimă eliberarea melatoninei. Când călătorim în ţări îndepărtate și suntem brusc expuşi la lumină excesivă atunci când, în mod normal, ar trebui să ne culcăm (chiar și o diferență de trei ore are efecte negative), ciclurile noastre de melatonină sunt perturbate și experimentăm desincronoză până când ritmurile noastre circadiene se adapteze la noul mediu.

Suplimentele de melatonină pot ajuta organismul să se adapteze rapid la noile împrejurimi. Deși se găseşte sub formă de pastile de 30 mg, majoritatea practicienilor sunt de acord că ar trebui să fie folosită doar o doză mică și că ar trebui să fie luată doar pentru o perioadă scurtă de timp. Nu s-au efectuat studii pe termen lung privind siguranța melatoninei. Dozele mai mari pot provoca reacții adverse, cum ar fi vise vii și coșmaruri. În plus, un studiu de la Universitatea Rush nu a constatat nicio diferență între 0,5 mg și 3 mg de melatonină.

Pentru desincronoză, practicanții sugerează, în general, să luaţi 0,5 mg de melatonină pe noapte, timp de trei nopți, cu o oră înainte de culcare.

2) Reglarea orei de dormit și de trezit

O altă strategie pentru a evita desincronoza presupune ajustarea orei de culcare şi de trezire la ora din ţara în care mergeţi, înainte de plecare. Acest lucru implică trezirea şi culcarea cu o oră mai devreme sau mai târziu (în funcție de direcţia de deplasare), în fiecare zi, timp de trei zile.

Dacă călătoriți înspre est, asta înseamnă să mergeţi la culcare cu o oră mai devreme decât în mod normal, în prima zi, și să vă treziţi cu o oră mai devreme. În a doua zi, mergeţi la culcare cu două ore mai devreme și treziţi-vă cu două ore mai devreme. În a treia zi, mergeţi la culcare cu trei ore mai devreme și treziţi-vă cu trei ore mai devreme.

În cazul în care călătoriți înspre vest, culcaţi-vă cu o oră mai târziu decât în mod normal și treziţi-vă cu o oră mai târziu decât în mod normal.

Dacă nu este posibil să urmaţi acest program în mod treptat, unii oameni sugerează să vă adaptaţi din timp la noul fus orar prin setarea ceasului la ora de destinație cu o zi înainte de călătorie ca să vă precondiționaţi la noul fus orar. Dacă diferenţa din ţara de destinaţie este de şase ore, acest lucru înseamnă să vă treziţi cu șase ore mai devreme în ziua în care călătoriți și apoi să mergeţi la culcare când este noapte în ţara de destinaţie. Dacă trebuie să trageţi un pui de somn, călătorii sugerează să nu dormiţi mai mult de o oră.

3) Homeopatia

Remediile homeopate sunt flacoane mici cu pelete. Ele sunt fabricate din dozaje de substanțe care apar în mod natural şi care, în doze mult mai mari, ar produce aceleaşi simptome cu cele ale afecţiunii sau ale unei boli, la persoanele sănătoase.

Remediile homeopate sunt diluate până în punctul în care nu mai sunt detectabile, aşa că acestea nu sunt considerate a fi toxice sau că afectează modul în care alte medicamente sunt metabolizate.

Cel mai popular remediu homeopatic pentru desincronoză este un produs numit No Jet Lag. Acesta este disponibil în magazinele de specialitate, în unele farmacii şi în aeroporturi.

No Jet Lag conține remediul homeopatic Arnica montana, Bellis perennis (margareta), Chamomilla (muşeţel sălbatic), Ipecacuanha (Ipeca) și Lycopodium (Clubmoss). Amintiți-vă că remediile homeopatice sunt special pregătite, iar dozele non-homeopate pot fi toxice.

Homeopaţii spun că No Jet Lag va funcționa numai în cazul în care simptomele de desincronoză se potrivesc cu profilurile acestor căi de atac. De exemplu, Cocculus indicus este folosit pentru persoanele care spun că sunt prea obosiţi să doarmă. Ei se pot simţi slăbiţi, irascibili şi ameţiţi și au probleme de concentrare.

Deși profilurile sunt destul de extinse, vă prezentăm câteva caracteristici pentru fiecare ingredient al homeopatului No Jet Lag:

– Arnica – insomnie și agitație atunci când sunteţi supra-obosiţi

– Bellis perennis – treziri în timpul somnului și întreruperi de somni

– Chamomilla – stres emoțional și mental, insomnie, nervozitate, intoleranță și dezorientare

– Ipecacuanha – greaţă intensă şi constantă

– Lycopodium – anxietate, temeri anticipate, nelinişte, incapacitatea de adaptare la medii noi, probleme digestive, în special balonare și gaze

Pentru toate remediile homeopatice, urmați instrucțiunile de pe flacon sau consultaţi un homeopat pentru instrucțiuni specifice.

4) Valeriana

Valeriana este o plantă folosită pentru problemele legate de somn. Pentru desincronoză, ea este folosită pentru a ajuta oamenii să se adapteze la fusul orar nou. Ea reuşeşte să facă acest lucru deoarece îi ajută pe oameni să adoarmă când doresc. Spre deosebire de alte ajutoare de somn, valeriana nu provoacă dependenţă sau ameţeli de dimineață.

5) Dieta

Când vine vorba de transportul aerian, există unele maximele binecunoscute pentru dietă: evitați excesul de alcool sau cafeină, beţi multă apă și mâncaţi mese ușoare.

Dar Dr. Charles F. Ehret, un om de ştiinţă de la Laboratorul Naţional Argonne din Illinois, spune că este posibil să folosiţi o dietă pentru a vă ajuta ceasul intern să se adapteze la un nou fus orar. Denumită “dieta Argonne” sau ” dieta anti-jet lag “, dieta a fost dezvoltată după multe cercetări experimentale pe animale și pe oameni.

Practic, dieta alternează intre zile cu mese bogate şi zile de post și se încheie cu un mic dejun bogat în proteine:

Începeţi cu trei zile înainte de plecare.

Ziua 1: mese bogate

Mâncaţi în principal alimente bogate în proteine (de exemplu, carne de pește, carne de pui, brânză, ouă, tofu) la micul dejun și la masa de prânz. Teoria este că aceste alimente stimulează producţia corpului de epinefrină, norepinefrină şi dopamină (substanțe numite catecolamine), care ajută organismul să menţină o stare de alertă.

La cină trebuie să serviţi carbohidraţi (de exemplu: cereale, grâu, orez, ovăz, cartofi, fructe, mazăre, paste, pâine, fructe uscate), fără alimente bogate în proteine. Alimentele bogate în carbohidraţi stimulează organismul să producă melatonină.

Cafeaua, ceaiurile şi băuturile carbogazoase sunt permise numai între orele 15 și 17 în primele trei zile, un moment al zilei când cofeina nu afectează ritmul circadian.

Ziua 2: zi de post

Numai mese ușoare. Sunt recomandate numai salate și supe. Aceste zile aşa-numite „de post” sunt considerate o modalitate de a epuiza nivelul de glicogen (un combustibil musculare) din ficat, pentru a pregăti organismul să-şi reseteze ceasul intern.

Ziua 3: mese bogate

Urmați aceleași recomandări ca și în prima zi.

Ziua 4 (ziua plecării): zi de post

Urmați modificările din ziua de post și odihniţi-vă cât de mult puteţi până când este ora micului dejun în ţara de destinație. În cazul în care călătoriți înspre vest, cafeina este permisă în dimineața zilei de plecare, iar în cazul în care călătoriţi înspre est, cafeina este permisă între orele 18 și 23.

Atunci când ceasul indică faptul că este ora micului dejun în ţara de destinație, serviţi un mic dejun bogat în proteine, fără cafea, aprindeţi lumina și apoi rămâneţi pe cât puteţi de activi.

Dacă plecaţi din New York la Paris, iar avionul pleacă la ora 19:00, acest lucru înseamnă că trebuie să luaţi micul dejun la ora 14:00, ora în New York, sau la ora 20:00, ora în Paris. Însoțitorul de zbor vă poate păstra cina până în acel moment sau puteți pune alimente cu dvs., cum ar fi batoanele de proteine .

Mâncaţi restul meselor în funcție de orele de masă normale în ţara de destinație.

Chiar funcţionează aceasta dietă? Site-ul anti-desincronoză spune că această dietă a ajutat mii de oameni. A existat un studiu în revista Medicina Militară, care a constatat a ameliorare a simptomelor desincronozei la personalul de pază care a urmat dieta.

Dezavantajul dietei este că oamenilor le este greu să se obişnuiască cu dieta.

Dacă doriţi să umaţi aceasta dietă, discutați cu medicul dumneavoastră, deoarece nu este potrivită pentru toată lumea.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Articol din categoria: Tratamente si remedii
Articole Similare:

No comments yet.

Lasa un raspuns

Read previous post:
Tratamente naturiste pentru paraziţii intestinali
Tratamente naturiste pentru paraziţii intestinali

Remedii naturale pentru paraziţii intestinali   Ce sunt paraziţii intestinali? Paraziții intestinali sunt cauzaţi, de... mai mult »

Close