4:07 am - Saturday December 10, 2016

Sucuri de fructe naturale recomandate si continutul de calorii

Suc de fructe proaspete, suc la cutie, nectar, suc concentrat de fructe, ce sa alegem din atatea oferte? E foarte bine sa stim care sunt bune pentru sanatatea noastra.

Suc proaspat de fructe: facut acasa nu a suferit niciun tratament si nici nu contine vreun conservant sau zahar. Dar nu rezista decat cateva zile.

Suc de fructe la cutie: avand 100% fructe, acesta nu contine nici conservanti, nici zahar. Nu a fost diluat inainte de a fi pasteurizat si poate rezista o luna de la deschidere.

Suc de fructe bazat pe suc concentrat: contine vitamine si minerale, dar in doze variabile, in functie de tratament si diluare. Apa a fost exclusa dupa strivirea fructelor. Atunci cand e pus in sticla, concentratul e diluat cu apa si se adauga diverse arome, zahar, acizi alimentari sau sare.

Nectarul: e compus din suc de fructe concentrat si piure de fructe: de la 25 la 50% fructe, zahar; maxim 20% si apa. Contine in plus si aditivi.

Bauturi de fructe: contin de regula 10% fructe, apa, zahar, extracte din fructe, arome naturale si acizi alimentari.

Pe scurt, cu cat contin mai putin zahar si conservanti, cu atat sucurile sunt mai bune.

Din punct de vedere nutritional, sucul proaspat de fructe are aceeasi valoare alimentara ca si fructul din care e facut si la fel de bogat in vitamina C, beta-caroten, vitamina B9 sau potasiu. Cu toate acestea pasteurizarea si lumina tind sa distruga o parte din aceste vitamine si minerale.

Sucul de fructe fara zahar e putin caloric. Un pahar de 150 ml de suc de portocale are aproximativ 80 kcal, cat o portocala proaspata de 150 gr. Dar sucul si-a pierdut fibrele ce ajuta atat de mult tranzitul intestinal. Mai trebuie stiut ca aportul de glucide din sucurile de fructe pot duce la cresterea insulinei din organism.

Regula e sa se consume moderat, cam 2 pahare pe zi, de preferinta la micul dejun sau atunci cand practicam o activitate sportiva. Fiti atenti, caci anumite sucuri, cum ar fi cele de pere, struguri sau mere, pot avea un efect laxativ pentru unele persoane.

Sucul de grepfruit poate sa interactioneze cu anumite medicamente. Cat despre sucul de rosii, acesta e putin caloric, dar poate fi foarte sarat. Cititi eticheta!

Pentru 100 ml de suc fara zahar sau in jur de un pahar, avem caloriile:

  •  sucul de lamaie: 16 kcal
  •  sucul de rosii: intre 16 si 20 de kcal
  •  sucul de morcovi: 31 kcal
  •  sucul de portocale: 40 kcal
  •  sucul de mere: 46 kcal
  •  sucul de ananas: 51 kcal
  •  sucul de struguri: 62 kcal.

In medie, un pahar de suc de fructe contine 70 kcal.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 8.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Sucuri de fructe naturale recomandate si continutul de calorii, 8.0 out of 10 based on 1 rating
Articol din categoria: Dieta & Fitness
Articole Similare:

No comments yet.

Lasa un raspuns

Read previous post:
alergie alimentara
Cauzele si tratamentul alergiilor alimentare

E o reactie de hipersensibilitate imediata pravocata de inghitirea unei substante alimentare alergene. Alergia e... mai mult »

Close