4:08 am - Saturday December 10, 2016

Slabitul incepe la piata

Cine vrea sa slabeasca ar trebui sa-si inceapa programul direct la piata sau supermarket.

Ceea ce se afla pe rafturi este decisiv pentru silueta. Problema e sa stii sa alegi.

Mai jos gasiti alimente pe care ar fi indicat sa le consumati in fiecare zi.

Recomandari speciale:

1. Ceva de gustat pentru supermarket.

Chiar daca sunteti satui, la supermarket va puteti lasa ispititi de ceea ce vedeti in vitrine.

Luati, deci, la dvs, cand mergeti la cumparaturi, ceva de gustat, de ex. o caisa sau alt fruct.

2. Mini-cantitatile pentru persoanele singure

Nu cumparati pungi uriase, daca sunteti singure. Este drept ca ati putea economisi cativa banuti, dar in mod garantat, veti manca mai mult.

3. Inchideti ochii la “oferte”

Nu va lasati tentati de marfurile de la “oferte”. Sunt bune, ce-i drept, pentru buzunar, dar nu si pentru cantarul din baie.

Paine, cereale, orez, paste fainoase (zilnic 6-11 portii):

O portie inseamna, de pilda: o jumatate de felie de paine, 65 grame orez sau paste (nefierte), 50 grame cereale sau musli, 1/2 felie de prajitura.

Cand cumparati paine, fiti atenti la lista cu ingrediente. Pe primul loc ar trebui sa fie trecut: faina integrala. Ceea ce inseamna ca painea contine o cantitate mare de fibre. Atentie la capcane!

Chiar daca painea are o culoare mai inchisa, nu inseamna neaparat ca e facuta din faina integrala. Ar putea sa fie vorba de colorant.

Luati orez natural (nedecortificat). Contine de trei ori mai multe fibre decat orezul alb.

Cautati si pe rafturi, produse din faina integrala, si daca nu gasiti, optati pentru graham. Nu ingrasa o iota.

Legume si fructe (zilnic 3-5 portii de legume si 2-4 portii de fructe)

In total: 200 g de legume si 75 g de salata. O portie de fructe = 1 mar potrivit.

Cu cat este mai inchisa culoarea fructelor si a legumelor, cu atat sunt mai numeroase bio-substantele pe care le contin.

Soiurile verde inchis, precum spanacul sau cresonul, contin mai multe asemenea substante  decat “palida” salata verde, de exemplu.

Fructele cu coaja portocalie (inchis), mango si portocalele, ofera mai multe vitamine decat bananele.

Cumparati fructe proaspete si legume de sezon sau legume congelate pure, fara adaos de grasimi!

Fructele si legumele, aproape toate nu contin grasimi. Exceptie; bananele, avocado si nuca de cocos.

De regula, 100 grame de fructe au mai putin de 60 de calorii. Iar legumele, si mai putine:  25 de calorii la 100g.

Daca nu aveti timp suficient, cumparati salate gata ambalate, dar pure, fara branza grasa sau sosuri grase.

Fructele uscate sunt sanatoase, contin o cantitate mare de fibre si de substante minerale.

Cu toate acestea, nu consumati mai mult de o portie pe zi. Motivul: contin de patru ori mai multe calorii decat fructele proaspete, pentru ca le lipseste apa. Cumparati fructe uscate neafumate, deoarece dioxidul de sulf distruge vitamina B1 din organism.

Lapte + produse lactate: iaurt, branza, etc. (zilnic: 2-3 portii)

O portie inseamna, de pilda: 1/4 l lapte, 125 g iaurt sau 2 felii de cascaval (branza).

Cumparati numai produse cu grasimi putine, precum laptele degresat, sau iaurtul cu 1,5% grasime.

Bonus: contine mai mult calciu decat laptele integral. In plus, 250 ml de lapte integral contine 2 lingurite de grasime, in vreme ce 250 ml de lapte cu 1,5% grasime, doar 1 lingurita de grasime, iar cel degresat, doar cateva picaturi.

Zerul este la fel de sarac in grasimi ca laptele degresat, dar are un gust mai deosebit!

Optati pentru iaurtul slab (maxim 1,5% grasimi), branza de vaci slaba sau branza-crema cu 0,2 grasime.

Si in privinta cascavalului, ar fi bine sa fiti atenti la continutul de grasime. Preferati-le pe cele mai uscate.

Pasari, peste, oua si leguminoase (zilnic 2-3 portii)

O portie = 1 ou (de trei ori pe saptamana maximum), 60g fasole boabe, mazare sau linte fiarta, 125 g carne de pui (de cel mult 2-3 ori pe saptamana), 125 g peste (cel putin de doua ori pe saptamana).

De regula, carnea deschisa la culoare este mai slaba decat cea de culoare mai inchisa. Pielita se lasa prajit, dar nu se mananca, pentru ca cele mai multe grasimi sunt in ea.

Cumparati numai peste proaspat, nu semi-preparat. Renuntati la peste pane care e o adevarata bomba calorica.

Unt, ulei, zahar si dulciuri (zilnic: cat mai putin posibil)

O lingura de ulei, margarina sau unt are circa 100kcal. Ciocolata contine peste 30% grasimi. Daca simtiti nevoia de dulce, mancati produse fara grasimi, de pilda, miere sau bomboane de guma.

O lingurita de zahar are 16 kcal, o cantitate care nu va “ruineaza” sanatatea. Dar daca beti patru cafele pe zi, indulcite cu cate 2 lingurite de zahar, consumati in total 128kcal. Inlocuiti zaharul cu edulcoranti si veti slabi 1/2 kg pe luna.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.7/10 (3 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +3 (from 3 votes)
Slabitul incepe la piata, 9.7 out of 10 based on 3 ratings
Articol din categoria: Dieta & Fitness
Articole Similare:

No comments yet.

Lasa un raspuns

Read previous post:
deadline la lucru
Sfaturi pentru a face fata unui deadline la lucru!

Mai mult ca sigur aproape orice angajat a trecut (macar) o data in viata prin... mai mult »

Close