Mama & Copilul

Sfaturi utile pentru a manca sanatos

Nu doar alimentele pe care le consumi ar trebui sa te preocupe, ci si felul in care sunt preparate, deoarece sanatatea organismului poate fi influentata si de acest aspect. Asadar, iata cateva sfaturi pe care ar fi bine sa le iei in considerare.

Porumbul dulce e mai bun la cutie

Cercetatorii de la Universitatea Cornell din New York afirma ca tratamentul termic, folosit pentru procesarea porumbului din conserve, creste cantitatea de antioxidanti din acest aliment cu pana la 44%. Rolul antioxidantilor e acela de a lupta impotriva radicalilor liberi, care pot distruge celulele si cresc riscul de a suferi din cauza anumitor boli, precum cancerul sau alte maladii.

Consuma cartofii copti dupa ce s-au racit

Celulele de amidon prezente in cartofi se sparg si se umfla atunci cand acestia sunt copti, procesul fiind numit gelatinizare. Astfel, cartofii pot fi digerati mai usor. Insa, atunci cand sunt lasati sa se raceasca, o parte din amidonul gelatinizat este transformat intr-o forma solida si cristalina de amidon, care nu poate fi digerata in stomac. Odata ajuns in intestinal gros, amidonul rezistent are rolul de a regulariza tractul intestinal.

Fierbe pastele cu cateva minute mai putin decat timpul recomandat

Pastele ofera o senzatie de satietate pentru mai mult timp, doar atunci cand sunt preparate “al dente” (sa fie fierte, dar interiorul sa fie ferm). Atunci cand pastele sunt fierte cu 2-3 minute mai putin decat timpul recomandat si sunt consumate astfel, enzimele digestive din intestin au nevoie de mai mult timp pentru a transforma amidonul in zaharuri, pe care le elibereaza lent in sange. Astfel, senzatia de satietate este prelungita pentru mai mult timp.

Consuma lapte organic

In urma unui studiu realizat la Universitatea Liverpool si Universitatea Glasgow, cercetatorii au descoperit ca laptele organic contine mai multi acizi grasi Omega-3 decat laptele standardizat. Aceste substante sunt importante pentru sanatate, printre beneficiile lor numarandu-se scaderea riscului de aparitie a cheagurilor, regularizarea ritmului cardiac si protejarea arterelor mici.

Bananele verzi, sarace in calorii

Daca tii la silueta ta e indicat sa consumi bananele ceva mai verzi, pentru ca acestea ofera mai putine calorii organismului. Acest lucru se datoreaza faptului ca amidonul din compozitia bananelor verzi e mai lent absorbit de organism.

Share this Story
Load More Related Articles
Load More By Ana herlife
Load More In Mama & Copilul

Facebook Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also

Metode de prevenire a toxiinfectiilor alimentare

Iata mai jos cateva reguli simple si rapide ...