Mama & Copilul

Prevenirea durerilor de spate si gat

Gimnastica regulata este arma dumneavoastra cea mai puternica impotriva problemelor de coloana si ceafa.

Exersarea corecta va poate ajuta:

– sa mentineti sau cresteti flexibilitatea muschilor, tendoanelor si ligamentelor;

– sa intariti musculatura care va sprijina coloana;

– sa cresteti puterea musculara in brate, picioare si partea inferioara a corpului pentru a reduce riscul de cadere sau alte leziuni si pentru adoptarea unei pozitii optime pentru ridicare si mers;

– sa va corectati postura;

– sa cresteti densitatea osoasa;

– sa dati jos kilogramele in exces, care va apasa coloana;

Daca aveti peste 40 de ani sau aveti o afectiune ori o leziune, consultati medicul inainte de a incepe un program de gimnastica. Daca nu mai sunteti in forma, incepeti cu miscari usoare si cresteti gradat efortul.

Exercitiile  recomandate pentru spate sunt urmatoarele:

– exercitii de intarire a muschilor abdomenului si picioarelor;

– exercitii nesolicitante pe o bicicleta ergometrica, un dispozitiv cu pedale sau ski-cros;

Miscarile de pedalare sunt bune, dar aveti grija ca saua si ghidonul sa fie corect ajustate, pentru a va mentine intr-o pozitie confortabila.

Daca aveti probleme de coloana sa nu sunteti in forma, evitati activitatile care implica opriri si proniri rapide si foarte multe rasuciri. Activitatile fizice cu impact puternic pe suprafete dure, de pilda jogging, tenis sau bascket, pot adauga uzura si intindere dureroasa a spatelui. Evitati sporturile de contact.

Ridicarea corecta. Urmati aceste etape:

– pozitionati-va picioarele ferm, cu degetele indreptate usor spre in afara, un picior inaintea celuilalt. Stati cat mai aproape posibil de greutatea pe care urmeaza sa o ridicati;

– indoiti-va din genunchi si folositi-va muschii puternici ai picioarelor pentru ridicarea greutatii. Mentineti-va spatele cat se poate de drept. Pe masura ce ridicati, incordati-va muschii abdominali care va sprijina coloana.

– mentineti greutatea aproape de corp. Evitati sa va intoarceti sau sa va rasuciti in timp ce tineti greutatea. Evitati sa ridicati obiecte grele deasupra taliei.

Pozitii corecte de dormit.

Pentru a evita agravarea dureri de spate cand dormiti sau stati intins, dormiti pe abdomen numai daca acesta este sprijinit pe o perna.

Daca dormiti pe spate, sprijiniti-va genunchii si ceafa cu perne.

Cea mai buna optiune, dormiti pe partea laterala cu picioarele trase usor inspre piept, cu o perna intre picioare.

Share this Story
Load More Related Articles
Load More By Ana herlife
Load More In Mama & Copilul

Facebook Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also

Metode de prevenire a toxiinfectiilor alimentare

Iata mai jos cateva reguli simple si rapide ...