Mama & Copilul

Pierderile de memorie

Fiecare dintre noi trecem la un moment dat prin pierderi de memorie pe termen scurt. Nu ne putem aminti unde ne-am pus cheile de la masina sau uitam numele persoanelor pe care de-abia le-am intalnit. Acestea sunt situatii normale.

La nastere, avem miliarde de celule cerebrale. Pe masura ce imbatranim, unele dintre aceste celule ale creierului mor si nu sunt inlocuite. O data cu inaintarea in varsta, organismul produce si mai putine substante chimice de care celulele creierului au nevoie pentru a functiona. Desi memoria pe termen scurt sau pe termen lung nu este, de obicei, afectata, o data cu varsta, memoria recenta se poate deteriora.

Cele trei tipuri de memorie sunt descrise mai jos:

– memoria pe termen scurt: acesta este un tip temporar de memorie. Puteti gasi un numar in cartea de telefon, dar dupa ce-l formati, il uitati. O data ce ati terminat de utilizat informatia, aceasta dispare;

– memoria recenta: acesta este tipul de memorie care pastreaza trecutul recent, de pilda ce ati mancat la micul dejun sau cu ce ati fost imbracat ieri.

– memoria pe termen lung: acest tip de memorie este cel care pastreaza trecutul indepartat, precum amintirile din copilarie.

Pierderile de memorie pot fi cauzate de mai multi factori: un efect secundar al medicamentelor, o lovitura la cap, alcoolismul sau un accident vascular cerebral. Problemele de auz sau de vedere pot si ele afecta memoria. Femeile insarcinate au cateodata tulburari ale memoriei pe termen scurt. Dementa determina si ea pierderi de memorie.

Boala Alzheimer este ce mai cunoscuta forma de dementa. Simptomele sunt reprezentate de pierdere progresiva de memorie pentru evenimente recente si incapacitatea de a stoca noi informatii, o tendinta in crestere de a se repeta, de a se aseza gresit obiectele, de a deveni confuz si de a se rataci; dezintegrare lenta a personalitatii, a puterii de judecata si a abilitatilor sociale; o crestere a nervozitatii, anxietatii, depresiei, confuziei si nelinistii.

Ingrijire pentru imbunatatirea memoriei:

– stabiliti o rutina. Controlul activitatilor zilnice devine mai usor daca urmati o rutina.

– exersati-va muschii mintii. Participati la jocuri de cuvinte, rezolvati “cuvinte incrucisate” sau alegeti-va alte activitati pentru a va provoca abilitatile mintale.

– repetati: cand intrati intr-o camera, faceti un inventar mintal al persoanelor pe care le recunoasteti. Cand faceti cunostinta cu cineva, repetati-i numele in conversatie.

– faceti asocieri. Cand conduceti masina, cautati puncte de reper pentru a le asocia cu ruta dvs. si repetati-le cu voce tare pentru a se imprima in memorie.

– incercati sa nu va ingrijorati. Agitatia in legatura cu pierderea de memorie poate accentua problema.

Share this Story
  • Mama & Copilul

    Pierderile de memorie

    Fiecare dintre noi trecem la un moment dat prin pierderi de memorie pe termen scurt. Nu ne putem aminti unde ne-am ...
Load More Related Articles
Load More By Ana herlife
Load More In Mama & Copilul

Facebook Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also

Metode de prevenire a toxiinfectiilor alimentare

Iata mai jos cateva reguli simple si rapide ...