6:58 am - Thursday December 8, 2016

Pastrati-va sanatatea oaselor

Cunoscuta sub numele de osteoporoza, aceasta fragiliate a oaselor, care se accentueaza cu varsta, afecteaza mai mult femeile decat barbatii. Se poate totusi preveni: trebuie limitata, cat mai repede posibil, pierderea densitatii osoase.

Contrar convingerilor noastre, osul nu este o materie “inerta”. El contine celule, vase de sange, fibre nervoase…si rezistenta sa depinde de un bun echilibru intre osteoblaste (celule care construiesc osul) si osteoclaste (care il distrug). Osteoporoza este o boala vicleana, care nu face nici un zgomot pana la fractura incheieturii mainii sau a femurului. Daca osul este fragilizat, creste riscul de recidiva.

Femeile sunt mai expuse decat barbatii

Femeile sunt in prima linie:ele sunt de 5 ori mai expuse la osteoporoza. Cum o putem detecta? Prin osteodensiometrie un examen radiografic foarte simplu, care ne permite sa masuram densitatea osului, dar si cu ajutorul unei serii de mici semne, cum ar fi : o relaxare generalizata a muschilor, piele si parul prea fine. Din nefericire daca osteoporoza este depistata, atunci nu mai exista nici un medicament-miracol…Totusi, puteti reduce consumul de carne si alimente bogate in proteine-care accelereaza pierderea de calciu prin urina si pierderea osoasa, puteti evita cofeina (cafea, ceai negru, cocacola) care mareste in mod egal pierderea de calciu pein urina si materii fecale, si puteti reduce consumarea alcolului, al carui abuz diminueaza densitatea oaselor. Inca din tinerete, trebuie sa ne intretinem oasele, din momentul in care sistemul osos se formeaza.

Precautii

Pentru a avea mai tarziu oase sanatoase, trebuie indeplinite doua conditii: faceti sport si consumatii mult calciu, care este un veritabil constructor de oase. Necesarul zilnic? In jur de 700-800mg/zi, calciu pe care il gasiti in lapte, dar mai ales in ape minerale, fructe uscate…Un reflex bun de adoptat: cateva stafide, doua caise uscate sau doua smochine taiate in bucatele, amestecate in cerealele de dimineata sau pastrate in buzunar, pentru micile gustari din timpul diminetii.

UNDE PUTEM GASI CALCIU?
-Svaiter: 1.000*
-Sardine in ulei: 420
-Lapte(1/4 de litru):300
-Migdale: 255
-Smochine uscate: 170
-Branza de vaci: 100
-Iaurt: 100
*mg de calciu per 100 g

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Articol din categoria: Auto-ingrijire
Articole Similare:

No comments yet.

Lasa un raspuns

Read previous post:
anticonceptionale
Consumul de anticonceptionale poate reduce densitatea osoasa

Pilulele contraceptive pot afecta sanatatea sistemului osos, se arata intr-un studiu recent realizat de oamenii... mai mult »

Close