Mama & Copilul

O dieta super sanatoasa pentru super bebelusi

Regimul alimentar pentru bebelusi este unul extrem de sanatos, compus doar din alimente integrale si naturale. Acesta se bazeaza pe urmatoarele componente importante: cereale integrale, legume si fructe, iaurt si alte produse lactate, oua, nuci, seminte si leguminoase.

Pediatrii si nutritionistii sunt de acord ca o dieta semivegetariana (dieta lacto-ovo, care contine produse pe baza de lapte si oua) satisface toate cerintele nutritive ale unui bebelus in crestere.

E posibil sa recunoasteti aceste suplimente ca apartinand “noilor” grupuri de alimente, grupurile “pentu dieta optima”. Vechile grupuri de alimente erau carnurile, produsele de panificatie si cerealele, laptele si celelalte produse lactate, legumele si fructele.

Alternativele pentru carne contin, de regula, mult mai putine pesticide, hormoni si alte toxine decat carnea, si cele mai multe nu sunt expuse riscului, uneori fatal, de contaminare cu bacterii (e-coli, salmonela).  Nucile si semintele contin grasimi nesaturate sanatoase de care are nevoie bebelusul pentru a creste, indeosebi pentru dezvoltarea creierului, fara cantitatile de grasimi saturate, nesanatoase, din carne.

Regimul alimentar-minune pentru bebelusi

Grupa cerealelor: cereale produse de panificatie, paste – 4 portii pe zi.

Cele mai bune surse pentru bebelusi si cantitatea aproximativa pentru bebelusii de 1 an:

– 1/2 – 3/4 cana de cereale integrale gatite

– 1/2 de cana de cereale integrale uscate

– 1/2 felie de paine din cereale 100% integrale

– 1/2 cana de paste sau taitei din cereale integrale

– 1-2 linguri de germeni de grau

Grupa leguminoaselor: boabe de fasole, leguminoase, nuci, seminte – 2-3 portii pe zi

Cele mai bune surse pentru bebelusi si cantitatea aproximativa pentru bebelusii de 1 an:

– 1/8 cana (2 linguri) de boabe/leguminoase uscate sau 1/4 cana de boabe/leguminoase gatite

– 1-2 linguri de nuci sau seminte macinate

– 1-2 linguri de unt de nuci sau unt de seminte

– 1/2 cana de muguri macinati de seminte

– 30 g de tofu

Grupa lactatelor: 4 portii pe zi pentru o cantitate totala de 720 ml sau portia zilnica necesara in functie de varsta.

Cele mai bune surse pentru bebelusi si cantitatea aproximativa pentru bebelusii de 1 an:

– 1/2 – 3/4 cana de lapte: lapte matern, formula, integral

– 2% sau lapte de orez brun sau de soia fortificat cu vitamina D si calciu

– 1/2 cana de iaurt

– 2-3 cana de branza de vaci

– 21 grame de branza naturala

Grupa legumelor/fructelor: 4-6 portii pe zi

Cele mai bune surse pentru bebelusi si cantitatea aproximativa pentru bebelusii de 1 an:

– 1 sau mai multe legume verzi

– 1 fruct sau 1 suc de fructe cu vitamina C

– 1/2 leguma cu vitamina A

– 2 sau mai multe alte legume si fructe

–  dimensiunile portiilor de legume sunt: 2-4 linguri sau 1-2 cuburi cu mancare

Dimensiunile portiilor de fructe sunt: 1/4-1/2 dintr-un fruct proaspat, 1/2 – o cana de bucati de fructe proaspete sau 1/4-1/2 ceasca de suc.

Galbenus: 3-4 portii pe saptamana.

Cele mai bune surse pentru bebelusi si cantitatea aproximativa pentru bebelusii de 1 an:

– 1/2 ou bine fiert sau 1 ou la fiecare doua zile (galbenusuri doar pentru bebelusii mai mici de un an) sau o omleta dintr-un ou sau dintr-un galbenus de ou, gatit bine.

Suplimente nutritive diverse: nu mai putin de o data la o masa

Cele mai bune surse pentru bebelusi si cantitatea aproximativa pentru bebelusii de 1 an:

Aceste suplimente pot fi amestecate in cereale, iaurt, branza de vaci si legume/fructe pasate: drojdie de bere (comestibila), ulei de seminte de in, pudra de alge, melasa si alimentele inventariate mai sus apartinand altor grupuri: germeni de grau, fasole gatita si pasata, seminte macinate, muguri, tofu, faina de soia.

Share this Story
Load More Related Articles
Load More By Diana Herlife
Load More In Mama & Copilul

Facebook Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also

Incepeti pregatirile inainte de a ramane insarcinate

Trei luni inainte de a ramane gravida Fa ...