9:01 am - Sunday December 11, 2016

Mituri despre paine. Ce e adevarat si ce e fals!

Painea e necesara sanatatii si e un gaj pentru echilibru alimentar de care avem nevoie.

Painea ingrasa. Fals.

Cu conditia evidenta de a manca intr-o cantitate normala si sa fim atenti la ce punem pe langa paine. Preferati painea facuta la brutar, decat cea industriala care e cel mai adesea mai grasa.

O paine feliata contine intre 3 si 12 grame de lipide la 100 de grame! Pe cand o paine normala este saraca in grasimi: 0,8 grame.

Painea ajuta in mentinerea echilibrului alimentar. Adevarat.

Contrar ideilor preconcepute, pentru a manca echilibrat nu trebuie sa diminuam feculentii, ci dimpotriva sa ii folosim pentru a ne taia pofta de mancare. A manca paine in timpul mesei ne ajuta sa evitam rontairea altor produse pe parcursul zilei.

Painea e un aliment complet. Fals.

Painea contine apa, faina si sare. E bogata in proteine, dar e lipsita de lisina, element continut de produsele lactatice. Vestea buna e ca asocierea cu branza e un lucru bun pentru sanatate, dar trebuie sa fim atenti si sa fim moderati.

Painea integrala e mai putin calorica decat painea alba. Adevarat.

Painea integrala sau de secara este mai putin calorica, caci e mai bogata in fibre. De exemplu, o bagheta “cantareste” 255 kcalorii la 100 g, o paine completa 233, iar una de secara 240 kcalorii.

Painea poate provoca balonari. Adevarat.

Cu cat e mai bogata in fibre, cu atat painea favorizeaza fermentatiile intestinale. Pentru o mai buna digestie, e important sa mestecam bine painea si sa variem diferitele sortimente de paine.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Articol din categoria: Dieta & Fitness
Articole Similare:

No comments yet.

Lasa un raspuns

Read previous post:
cirese
Ciresele, un excelent antioxidant

Studiile stiintifice au demonstrat ca tartele cu cirese, indiferent de tipul cireselor, uscate, congelate sau... mai mult »

Close