Slabire & Fit

Mersul pe jos catre o conditie fizica buna

O plimbare in ritm alert, 30-60 de minute in fiecare zi, va poate ajuta sa obtineti conditia fizica buna necesara unei vieti mai lungi si mai sanatoase.

Exercitiul fizic nu trebuie sa fie intens. Chiar si mersul incet va poate scadea riscul de boala cardiaca. Mersul mai rapid, pe durata mai mare si mai frecvent, este mai avantajos pentru sanatate.

Cel mai bun program de exercitii imbina scopurile conditiei fizice cu siguranta, comoditatea si amuzamentul.

Iata cateva sfaturi pentru a beneficia de toate avantajele  mersului pe jos:

stabiliti tinte realiste. Ce avantaje urmariti din practicarea exercitiului fizic cu regularitate? Ganditi-va bine. Aveti 45 de ani si sunteti ingrijorata de spectrul unui infarct miocardic? Aveti 75 de ani si vreti sa va bucurati de mai multe activitati recreationale si sa prelungiti independenta?

Vreti sa slabiti? Sa va scadeti tensiunea arteriala? Sa scapati de stres? Poate doriti numai sa va simtiti mai bine.

Mersul pe jos va ajuta sa va atingeti aceste obiective. Decideti ce anume este mai important pentru dvs. Apoi ganditi-va cum sa realizati acest scop. Nu spuneti “Am de gand sa merg mai mult” ci “Am de gand sa merg pe jos de la 7 la 7:30, martea, joia si sambata dimineata”.

cumparati-va pantofi buni. Nu trebuie  sa cheltuiti prea multi bani cumparand pantofi anume pentru mersul pe jos. Trebuie numai sa purtati pantofi care va asigura protectie si stabilitate.

imbracati-va adecvat. Imbracati-va in haine lejere, confortabile. Alegeti materiale adecvate pentru vreme, un hanorac pentru zilele racoroase si vantoase, mai multe straturi de haine pentru zilele friguroase. Purtati culori stralucitoare, cu tesatura sau banda care reflecta lumina. Evitati materialul cauciucat; nu permite transpiratiei sa se evapore.

beti apa. Cand faceti exercitii fizice, aveti nevoie de suplimentarea apei pentru mentinerea temperaturii corporale normale si pentru a racori muschii care lucreaza. Pentru a ajuta la inlocuirea cantitatii de lichid pierdut in timpul exercitiului, beti apa inainte si dupa activitatea fizica. Daca mergeti mai mult de 20 de minute, beti o jumatate sau chiar o cana cu apa la fiecare 20 de minute, mai ales pe vreme caniculara.

consultati medicul curant. Daca aveti 40 de ani sau mai mult sau aveti o afectiune cronica, revedeti exercitiile pe care vi le-ati propus, de data aceasta impreuna cu medicul, inainte de a incepe.

Share this Story
Load More Related Articles
Load More By Ana herlife
Load More In Slabire & Fit

Facebook Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also

Metode de prevenire a toxiinfectiilor alimentare

Iata mai jos cateva reguli simple si rapide ...