4:51 am - Friday December 9, 2016

Maslinele, in fruntea bucatelor

beneficiile maslinelor negre si verziIncarcate de soare si pline de vitamine, maslinele, verzi sau negre, ne ofera savoarea pe care doar produsele naturale o pot oferi.

Verzi sau negre? Pe care le alegem?

Diferenta nu este o problema de varietate, ci de maturitate si de perioada cand sunt culese. Toate maslinele devin cu timpul negre. Recoltarea incepe in septembrie, cu cele verzi, de dimensiuni mari si continua pana in ianuarie-februarie, pentru cele tarzii.

Pe masura ce se coace, fructul isi schimba culoarea, devenind galben, apoi violet si in final maro-violaceu. Aceasta este parguirea. Conform uzantei, unele varietati sunt consumate la inceputul maturitatii, deci verzi, iar altele, negre si bine coapte.

Care sunt cele mai bune?

Nu toate varietatile pot fi consumate. Printre cele mai bune trebuie amintite cele verzi, in forma de para si putin bombate si cele lunguiete, cu coaja neteda si miezul tare. Dintre cele negre, sunt cunoscute mai ales cele mari, rotunde, de nuanta maro inchis si cele din Provence (Franta), carnoase si cu miezul rosu.

Le putem manca crude?

Maslina contine un acid organic amar, poleoperina, care o face improprie pentru consum. Ea trebuie, deci, in mod imperativ sa-si piarda amareala, pentru a neutraliza acest acid, care poate fi dizolvat intr-o solutie alcalina, pe baza de potasiu, sau pur si simplu, in apa. Amareala dispare cu atat mai repede, cu cat e mai coapta si mai neagra.

Cum se gatesc maslinele?

Cele verzi au un gust mai pronuntat si acopera savoarea altor alimente, de aceea este bine sa le oparim inainte de a le incorpora intr-o mancare. Maslinele negre se folosesc asa cum sunt pentru pizza, omlete, paste sau mancaruri cu carne.

Cum se conserva?

La frigider, consumandu-le repede pe cele mai fragile, cele crapate sau cele negre. Maslinele verzi se pastreaza cel mai bine intr-un borcan cu apa usor sarata, iar cele negre in ulei de masline.

Concluzie: un izvor de sanatate!

Maslinele sunt o binefacere pentru sanatate, la fel ca uleiul extras din ele. Sunt energizante, 132 kcal la 100grame, bogate in calciu, egaleaza laptele de vaca si contin vitamina A, cat 50 de grame de unt.

De retinut: prezenta vitaminei E, utila impotriva imbatranirii, si a sarurilor minerale (potasiu si magneziu), care ii confera o actiune remineralizanta.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (3 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +2 (from 2 votes)
Maslinele, in fruntea bucatelor, 10.0 out of 10 based on 3 ratings
Articol din categoria: Sfaturi
Articole Similare:

No comments yet.

Lasa un raspuns

Read previous post:
cum scapi de anxietate
Anxietatea – strategii impotriva fricii

Neprevazutul va nelinisteste, cea mai mica dificultate va scoate din minti. Intr-un cuvant, va faceti... mai mult »

Close