Mama & Copilul

Fumatul si consumul de tutun

Cand inhalati fumul unei tigari, declansati o adevarata defilare chimica, care va marsalui peste unele dintre organele vitale ale corpului dumneavoastra, creier, plamani, inima si vase de sange. Organismul este expus la substante chimice care determina cancer si dependenta.

Desi legatura dintrte fumat si cancerul pulmonar este bine cunoscuta, fumatul face rau si altor organe si tesuturi. Aproximativ o cincime din totatul deceselor se datoreaza fumatului.

Nicotina, unul dintre ingredientele cheie din tutun, stimuleaza substante chimice cerebrale care pot duce la dependenta. Stimuleaza glandele suprarenale sa secrete hormoni care suprasolicita inima prin cresterea presiunii sangelui si a ritmului cardiac.

Monoxidul de carbon pe care-l inhalati din fumul de tutun inlocuieste oxigenul din celulele sanguine, privand inima, creierul si restul organismului de acest element vital. Fumatul, de asemenea, diminueaza simtul gustativ si olfactiv, astfel incat mancarea nu mai este atat de apetisanta ca inainte.

Fumul tigarilor contine mai mult de 40 de substante chimice recunoscute drept cauzatoare de cancer, cantitati infime de toxine, precum arsenicul sau cianura si mai mult de 4000 de substante care va afecteaza organismul. Una dintre cele mai importante substante chimice este nicotina. Nicotina este cea care va mentine dependenta de fumat.

Nicotina determina deci dependenta; si dependenta pe care o cauzeaza poate fi la fel de mare ca cea pentru cocaina. Ea creste cantitatea de dopamina, o substanta chimica din creier, care va face sa va simtiti bine.

Cum sa va lasati de fumat

Multi fumatori doresc sa se lase de fumat, dar gasesc ca este prea greu din cauza efectului de dependenta pe care-l da nicotina. De fapt, majoritatea vor avea nevoie de mai mult de o incercare inainte de a reusi sa nu mai fumeze.

Iata cateva sugestii pentru a va ajuta in eforturile dumneavoastra:

– faceti-va temele pentru acasa. Citi si documentati-va. Discutati cu fosti fumatori. Aflati cum s-au lasat de fumat si ce anume i-a ajutat.

– faceti mici schimbari. Limitati locurile unde fumati, rezumandu-va s-o faceti numai intr-una dintre incaperile casei sau fumati afara. Nu mai fumati in masina. Daca puteti incepeti un program de exercitiu fizic.

– fiti atenta la comportamentul dvs de fumatoare. Pe masura ce va lasati de fumat, fiti atenta la comportamentul dvs. Cand fumati? Unde? Cu cine fumati?

– solicitati ajutor. Participati la un program oficial. Cu cat sunteti mai bine ajutata, cu atat sansele de succes sunt mai mari.

– fiti motivata.

Share this Story
Load More Related Articles
Load More By Ana herlife
Load More In Mama & Copilul

Facebook Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also

Metode de prevenire a toxiinfectiilor alimentare

Iata mai jos cateva reguli simple si rapide ...