Durerile de spate – cauze si sfaturi

Durerile de spate apar in viata a cel putin 80% dintre tineri si adulti, cauzand durere si neplaceri continue. Indiferent de varsta pe care o ai, durerea din zona lombara este resimtita la fel de intens.

Durerea de spate iradiaza din locul afectat (muschi, nerv, articulatie, os), la inceput fiind acuta, apoi cronica daca nu este tratata. Durerea este resimtita ca arsuri, intepaturi, junghiuri, lovituri sau senzatia suparatoare ca cineva iti rasuceste un obiect in acel loc.

1. Miscare brusca sau gresita – Desi discurile intervertebrale ofera flexibilitate spatelui, unele miscari bruste sau gresite pot declansa o durere puternica. Junghiul din zona lombara poate fi provocat de o banala aplecare sau de un curent de aer rece. Daca stii ca suferi de dureri de spate, evita miscarile de rotatie sau aplecare bruste.

2. Ridicarea unui obiect greu – Cand ridici ceva greu, cand iti fortezi spatele pentru a te intinde cu ceva greu in mana sau cand iti incordezi muschii pentru a ridica sau aseza copilul in patut, trebuie sa eviti miscarile ample, aplecarea brusca si ridicarea intr-o singura mana. La fel de suprasolicitat este spatele si cand duci un bagaj sau o sacosa grea intr-o singura mana, moment in care soliciti toata acea jumatate a corpului ( gat, umar, brat, spate si sold ).

Daca trebuie sa cari ceva greu, incearca sa imparti greutatea pe ambele maini, astfel incat sa eviti aplecarea intr-o parte. Indicat ar fi sa porti greutatea in spate ( rucsac ) sau in fata ( port bebe ). Cand vrei sa ridici ceva greu de jos, nu te apleca de spate cu picioarele drepte, ci lasa-te “pe vine”, apuca obiectul, apoi ridica-te impingand greutatea in genunchi si picioare.

3. Pozitia gresita a spatelui – O cauza majora pentru durerile de spate este pozitia defectuoasa a spatelui la birou, la masa, in pat, pe scaun, etc. Cu cat inaintezi in varsta, cu atat spatele este mai obisnuit cu pozitia gresita si o adopta ca fiind ceva normal. Pozitia defectuoasa a coloanei implica dureri care pot deveni insuportabile.

4. Sederea indelungata in picioare sau pe scaun – Daca petreci zi de zi mai multe ore in aceeasi pozitie, in picioare sau pe scaun, cu siguranta ai sau vei avea dureri de spate. La fel o sa se intample si daca petreci mult timp la volan sau te concentrezi asupra monitorului, deoarece suprasoliciti muschii si oasele gatului, umerilor si spatelui.

Alege scaunul ergonomic, fa o pauza de 5-10 minute la fiecare 2 ore de lucru si incearca sa faci acasa exercitii fizice, de stretching, care vor relaxa musculatura si vor atenua durerile.

5. Perioada de sarcina – Durerile de spate se accentueaza in ultimele 3 luni de sarcina, mai ales daca suferi deja de dureri lombare. Durerea apare in zona soldului si mijlocului, ceea ce te impinge sa te apleci pe spate, solicitand si mai mult coloana vertebrala.

In timpul si dupa sarcina, este bine sa porti un brau sau un corset care sa sustina zona lombara, mai ales atunci cand ridici, cari, mergi sau tii bebelusul in brate.

Pentru atenuarea durerilor, incearca exercitii de stretching pentru gravide, mai ales cel in care te intinzi ca o pisica, faci miscari de rotire a bazinului sau intinzi mainile pe langa gat si in spatele capului. Poti incerca si un tratament bazat pe fizioterapie.

6. Menstruatia – In timpul SPM ( Sindrom Pre Menstrual ), mai precis, cu o saptamana inainte de aparitia menstruatiei, poti suferi de dureri lombare acute. Poti scapa de durere cu ajutorul unei pastile analgezice ( Nurofen, Panadol, Piafen, Paracetamol ) sau prin masaj. De mare ajutor pot fi si exercitiile fizice sau jogging-ul usor, in natura, care atenueaza durerea si scad simtitor crampele musculare din zona pelvina si lombara.

7. Sedentarismul – Este o practica foarte periculoasa pentru intreg organismul deoarece incurajeaza un stil de viata nesanatos, care implica dureri de spate si obezitate ( alimentatie dezordonata, lipsa exercitiilor fizice, mentinerea unei pozitii defectuoase a spatelui si gatului).

8. Fumatul – Poate nu stiai, dar fumatorii sunt mult mai predispusi la dureri de spate decat nefumatorii.

Share this Story
Load More Related Articles
Load More By admin
Load More In Sanatate

Facebook Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also

8 tipuri diferite de tuse si starea ta de sanatate – cauze, simptome, tratament naturist

Tusea este printre cele mai comune probleme medicale ...