Slabire & Fit

Dieta mediteraneana. Ca sa traiesti sanatos!

Totul a inceput cu un studiu mondial asupra sanatatii in care s-a descoperit ca italienii si grecii au o durata de viata mai lunga decat alte popoare deoarece incidenta obezitatii si a bolilor de inima e mult mai mica.

Studiile de la acea vreme au aratat initial ca un procent semnificativ din caloriile pe care le consumam zilnic provin din grasimi. Acelasi procent il aveau si italienii si grecii numai ca ei nu se imbolnaveau.

In urma unor analize amanuntite s-a demonstrat atunci ca uleiul de masline era cel care ii apara pe acestia impotriva bolilor de inima, diabetului si a altor maladii.

Uleiul de masline ca are in compozitia sa vitaminele A, B1, B2, C, D, E, K, fier, acizi grasi nesaturati, acizi grasi saturati 15% si multe alte elemente nutritive. Nu e de mirare ca el ne protejeaza organismul. Mai mult, consumul de ulei de masline, in defavoarea grasimilor de origine animala va tine departe de durerile de cap, starile de oboseala sau insomnii.

Cum poti tine o dieta mediteraneana?

Schimbati-va stilul de a manca si odata cu el si stilul de viata! Mancati produse proaspete, mai ales in acest sezon in care fructele si legumele sunt peste tot prin piete si supermarketuri. Alegeti salatele, branza proaspata, pestele, carnea de pui si beti multa apa.

Mancati cereale integrale cu iaurt sau lapte dimineata, pentru ca acestea sunt o sursa importanta de fibre, de care organismul nostru are nevoie… si, cel mai important, renuntati de tot la grasimile de origine animala.

Folositi uleiul de masline atat in salate, cat si la prepararea diferitelor feluri de mancare. Daca vreti neaparat sa faceti o prajitura, faceti-o, dar alegeti uleiul de masline!

La greci nu exista masa fara acest elixir al tineretii si sanatatii…si pentru a va da un exemplu incredibil de rapid de preparat si foarte gustos si sanatos, va propun tartinele de rosii cu branza si oregano. Daca urmati o dieta stiti foarte bine ca atunci cand vine vorba de gustari sunt interzisi biscuitii, stixurile sau alte astfel de alimente.

O gustare rapida si sanatoasa o puteti prepara din felii de rosii, stropite cu ulei de masline pe deasupra, cu putina branza asezata peste si un praf de oregano pentru  gust. Aceasta gustare se incadreaza perfect intr-un regim mediteranean, are foarte putine calorii si este delicioasa.

Share this Story
Load More Related Articles
Load More By Ana herlife
Load More In Slabire & Fit

Facebook Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also

Metode de prevenire a toxiinfectiilor alimentare

Iata mai jos cateva reguli simple si rapide ...