4:52 am - Friday December 9, 2016

De ce sa optam pentru o dieta mediteraneana

Modelul mediteranean nu e doar o dieta, e un regim de viata sanatos, ce asigura organismului toate beneficiile pe care le-ar putea obtine din mancare.

In prim plan se afla uleiul de masline, fructele si legumele, nucile si semintele, pestele si fructele de mare, cerealele integrale si desigur, sa nu uitam de vin!

Ce castigam daca reusim sa ne adaptam modul de alimentie regulilor acestei diete?

In primul rand, o sanatate buna si in al doilea rand, o silueta de invidiat.

Iata in ce consta dieta mediteraneana in cativa pasi:

Fructele si legumele

Fa-ti plinul cu antioxidantii continuti in fructe si legume! Pregateste-ti o masa delicioasa dintr-o salata cu ardei rosii, bucatele de piept de pui si seminte de floarea soarelui.

Sau poate ca preferi un desert racoritor format din fructe inghetate.

Peste

 Omega 3, esentiali pentru o inima sanatoasa, dar si pentru o piele frumoasa sau un par stralucitor. Formeaza-ti un obicei santos din a inlocui cu peste cel putin doua mese de carne, saptamanal. Cel mai indicat e sa il prepari la cuptor, la gratar sau in saramura cu ulei de masline.

Fasole

Toate varietatile de fasole reprezinta surse excelente de proteine, vitamine, minerale si fibre, fara a fi si bogate in grasimi. Include orice soi de fasole in preparatele tale, inclusiv in salate si vei obtine o mancare delicioasa, satioasa si bogata in fibre care favorizeaza digestia.

Condimente si mirodenii

Oregano, busuioc, rozmarin, usturoi, piper, chilli, cuisoare, nucsoara, scortisoara, orice condiment sau mirodenie ai alege, cu siguranta ca fiecare isi va gasi locul intr-un fel de mancare pe care il prepari.

Jumatate de lingurita de oregano contine aceeasi cantitate de antioxidanti ca si trei cesti de spanac.

Nuci si seminte

Bogate in antioxidanti, nucile si semintele sunt in acelasi timp si o sursa pretioasa de grasimi monosaturate, cu efect de stabilizare al glicemiei si de intretinere a senzatiei de satietate.

Se asorteaza in salate (salate verzi cu seminte de floarea-soarelui, in deserturi cu migdale sau fistic) sau ca si garnituri (alune servite cu legume innabusite sau alune de padure cu cereale integrale).

Uleiuri sanatoase

Grasimile monosaturate aflate in uleiul de masline sau in alte uleiuri precum alune, canola, susan, alune de padure, ulei de struguri, sunt excelente pentru o inima puternica. Pentru ca o singura lingurita contine 120 de calorii, e recomandat sa folosesti maxim o lingurita pentru o salata si sa nu depasesti limita de 5 lingurite pe zi.

Cereale integrale

Cerealele integrale sunt obligatorii intr-un regim de viata sanatos, fiind o sursa importanta de vitamine, minerale si proteine.

Produsele din cereale ce au culoarea alba au trecut prin mai multe procese pentru a dobandi acest aspect, insa in limbajul nutritional asta inseamna ca au fost vaduvite de “darurile” initiale. P

Vinul

Poate vei gasi ciudat faptul ca o dieta incurajeaza consumul de alcool, insa tine cont ca e vorba despre un consum moderat si ca, pana la urma, nu e vorba despre orice alcool.

 Alcoolul, in doze moderate, reduce riscul dezvoltarii bolilor de inima, insa orice exces se plateste. Un pahar de vin dupa masa de seara va face minuni pentru digestie, dar si pentru sanatatea ta.

Avantajele dietei mediteranene:

  • pierderea in greutate
  • o inima sanatoasa
  • prevenirea diabetului
  • o vedere mai buna
  • reducerea riscului dezvoltarii bolii Alzheimer
  • o viata lunga si sanatoasa

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Articol din categoria: Dieta & Fitness
Articole Similare:

No comments yet.

Lasa un raspuns

Read previous post:
propolis
Beneficiile propolisului pentru sanatate

Folosirea propolisului in medicina traditionala isi are inceputurile in antichitate: egiptenii, grecii si romanii il... mai mult »

Close