9:02 am - Sunday December 11, 2016

De ce sa nu sari peste micul dejun

Se numeste mic dejun, dar asta nu inseamna ca poti sari peste el. Nutritionistii care i-au studiat impactul asupra organismului, spun ca nu exista masa mai importanta decat aceasta.

S-a dovedit ca scolarii ce mananca dimineata au rezultate mai bune la invatatura. La randul lor, adultii ce isi fac timp sa ia prima masa a zilei sunt mai energici, se concentreaza mai usor si se mobilizeaza mai bine. A-ti incepe ziua pe stomacul gol e ca si cum ai pleca la drum cu o masina fara combustibil – risti sa nu ajungi la destinatie.

Un stil de viata sanatos implica sa iti incepi ziua cu micul dejun. In caz contrar, in scurt timp organismul tau va resimti o foame acuta si nimic nu te va mai opri sa pacatuiesti culinar.

Probabil ca vei manca orice iti va pica in mana mai ales dulciuri, pentru ca vei avea nevoie de energie pe care s-o poti utiliza rapid si nici la pranz nu vei face alegeri foarte sanatoase.

Practic, o zi fara mic dejun e, in buna masura, un atentat la silueta ta. Asta spun si nutritionistii, care incearca sa ne convinga ca cel mai bun lucru pe care il poti face, inainte chiar si de a tine dieta, e sa mananci dimineata.

Cum poti alcatui un mic dejun sanatos

Ca sa fie pe placul nutritionistilor, ar trebui sa furnizeze corpului proteine si fibre. Proteinele ti le furnizeaza carnea slaba, ouale si lactatele.

Fibrele le poti lua din cereale integrale, legume si fructe. Un mic dejun ca la carte? Ar putea fi cam asa: un ou fiert, o portocala si un bol de cereale integrale cu lapte degresat.

Fereste-te de cerealele cu zahar, siropuri, produse de patiserie sau paine alba nu doar pentru ca te ingrasa, ci si pentru ca se digera foarte repede si te vei trezi infometata si lipsita de energie in scurt timp. Doar proteinele si fibrele iti asigura senzatia de satietate pana la vremea pranzului.

Sanatoase la orice ora din zi, dar daca le mananci la micul dejun, organismul tau va avea mai multe beneficii de pe urma lor:

Fructele

Orice fruct in stare proaspata e o optiune buna. Merele, grepfrutul, portocalele, kiwi, strugurii sau oricare alt fruct iti vor furniza vitamine, fibre si celuloza indispensabile. Plus ca toate contin enzime care ajuta la desfacerea alimentelor si absorbtia substantelor benefice.

Mierea

E energie in stare pura si are toate vitaminele si o mare parte din mineralele de care are nevoie organismul ca sa functioneze. Enzimele din miere dizolva colesterolul rau, dar si grasimile.

Iaurtul

Contine probiotice naturale, care mentin tractul digestiv sanatos. Nu uita ca 70% din sistemul imunitar e format din tractul digestiv! Poate nu intamplator se spune ca un consum regulat de iaurt lungeste viata cu zece ani!

Ouale

Pentru ca reduc senzatia de foame si te fac sa mananci mai putin in timpul zilei. Un studiu american sustine ca ouale mancate la micul dejun te ajuta sa-ti reduci greutatea corporala si iti furnizeaza mai multa energie decat orice alte surse de proteine.

Daca ai manca, dar esti pe fuga, afla ca un iaurt sau un ou fiert te poate salva timp de o ora sau doua, iar apoi ai unda verde sa iei o gustare foarte sanatoasa: un fruct proaspat sau o mana de fructe uscate, cum sunt nucile sau alunele.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Articol din categoria: Sanatate
Articole Similare:

No comments yet.

Lasa un raspuns

Read previous post:
dieta pentru piele
Alimente benefice pentru pielea ta

Una din cauzele frecvente ale imbolnavirilor e mancatul haotic, atat ca timp, cat si din... mai mult »

Close