7:01 am - Thursday December 8, 2016

Cum iti organizezi alimentatia in timpul sarcinii

Atunci cand va decideti sa aduceti pe lume un nou-nascut e indicat sa renuntati inca de la inceput sau chiar de mai inainte la unele vicii destul de periculoase pentru copil.

Alimentatia femeii insarcinate poate duce catre o buna dezvoltare a fatului sau din contra catre o proasta dezvoltare, provocand diverse maladii.

Si cum spuneam ca e indicat a se renunta la anumite vicii inca de dinainte sa va ganditi la o eventuala sarcina, acest lucru poate fi unul dintre cele mai mari beneficii pentru sanatatea fatului.

Renuntarea la fumat sau la alcool necesita o perioada de cateva luni inainte ca tanara femeie sa ramana insarcinata, organismal mamicii trebuind as intre intr-o perioada de detoxifiere.

Dupa ce ati consultat medicul specialist obstretician, acesta va va recomanda excluderea in totalitate a fumatului, alcoolului, precum si a bauturilor carbogazoase.

Daca pana mai ieri erati obisnuita cu produse congelate sau conservate e indicat a se renunta la acestea si inlocuirea lor cu fructe si legume proaspete, consumarea lor in stare conservata sau congelata putand fi o amenintare la adresa starii de sanatate a micutului din mediul intrauterine, putand provoca deficiente majore ale sistemului nervos central, putand conduce la tulburari manifestate prin hodrocefalie si microcefalie (cap mic cu o dezvoltare inceata a sistemului nervos central).

Alimentele suprasaturate, bogate in E-uri si aditivi reprezinta o amenintare la fel de majora pentru dezvoltarea intrauterina a fatului.

De aceea, evitati consumul de salamuri, crenvusti sau alte mezeluri, inlocuindu-le prin fructe si legume proaspete, putand aparea riscuri in ceea ce priveste aparitia toxoplasmozei, bacterie continuta in special in carnea rosie (vita, porc, manzat).

Excesul de dulciuri concentrate, mai ales ciocolata, reprezinta o amenintare la adresa sanatatii copilului, mai ales la nivel intracranian.

Un pericol pentru bebelus il poate reprezenta si faptul ca mama nu are o alimentatie echilibrata, multe femei gravide fiind la dieta de frica de ingrasare, atitudine absolut interzisa pe parcursul celor noua luni de sarcina. Chiar daca va este teama de acumularea unor kilograme in plus, o asemenea etapa nu poate fi evitata.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Cum iti organizezi alimentatia in timpul sarcinii, 9.0 out of 10 based on 1 rating
Articol din categoria: Sarcina
Articole Similare:

No comments yet.

Lasa un raspuns

Read previous post:
gravida dormind
Sfaturi pentru un somn linistit in timpul sarcinii

Una dintre cele mai mari probleme pe timpul noptii o reprezinta o senzatie de disconfort... mai mult »

Close