Slabire & Fit

Consumul de nuci si alune scade riscul de boli cardiovasculare

Evitate pentru continutul bogat in grasimi si calorii, alunele si nucile au fost reconsiderate de cercetatori, care le lauda pentru substantele fitochimice si grasimile mononesaturate benefice pentru inima.

Cercetarile arata ca, daca alunele si nucile inlocuiesc grasimile saturate nesanatoase, nivelul de colesterol se imbunatateste si dispare riscul ingrosarii arterelor.

Ce contin alunele si nucile:

– acid alfa-linolenic (ALA). Continut in nuci, acest acid gras omega 3 poate atenua artrita si scadea riscul de infarct si atac cerebral.

– acid elagic. Nucile sunt foarte bogate in acest compus antioxidant, care poate inhiba cresterea celulelor canceroase.

– potasiu. Abundent in fistic (28 g asigura 10% din necesarul zilnic), potasiul poate scadea tensiunea arteriala si riscul de atac cerebral.

– resveratrol. Aflata in arahide, aceasta substanta fitochimica poate preveni cancerul, cresterea colesterolului si atacul cerebral.

– saponine: substante anticancerigene impulsioneaza sistemul imunitar si echilibreaza nivelul glicemiei si al colesterolului.

– steroli vegetali. Existenti mai mult in fistic, sterolii vegetali protejeaza organismul de anumite tipuri de cancer si boli cardiovasculare.

– vitamina E. Alunele si nucile sunt foarte bogate in aceasta vitamina antioxidanta, ce poate preveni bolile cardiovasculare si cataracta. (Migdalele si alunele de padure au cel mai mult, 34% din necesarul zilnic in 30 g.)

Completeaza-ti dieta cu alune si nuci:

– caleste nuci si alune taiate fin in ulei de masline impreuna cu firimituri de paine si amesteca-le cu paste fierte.

– prepara unt de alune: pune alunele intr-un robot de bucatarie pana se fac piure; adauga sare dupa gust.

– coace si toaca fin alune sau nuci, indulceste-le cu sirop de artar si foloseste-le ca garnitura pentru inghetata sau iaurt congelat.

– adauga unt de alune la tocanite sau curry pentru o aroma mai bogata.

Share this Story
Load More Related Articles
Load More By Ana herlife
Load More In Slabire & Fit

Facebook Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also

Metode de prevenire a toxiinfectiilor alimentare

Iata mai jos cateva reguli simple si rapide ...