Consuma alimente cu multi antioxidanti!

Antioxidantii sunt substante ce previn atacul radicalilor liberi asupra celulelor si AND-ului. Radicalii liberi pot cauza cancer, boli cardiovasculare si alte afectiuni cronice.

Iata in continuare doar cateva exemple de alimente cu continut ridicat de antioxidanti si substante fitoterapeutice:

1. Nucile – 30 g de nuci contin 12 g de grasime si 150 de calorii. Desi sunt bogate in grasimi, nucile contin grasimi bune monosaturate si polisaturate. Cand sunt consumate in loc de carne rosie sau alimente bogate in grasimi, nucile ajuta la scaderea colesterolului rau (LDL) si cresc nivelul colesterolului bun (HDL). Nucile contin de asemenea un antioxidant cunoscut, vitamina E.

2. Rosii – o rosie contine 26 de calorii si 0 g grasimi. Biochimic vorbind, rosiile sunt bogate in licopena, un antioxidant esential care previne formarea celulelor canceroase si le confera culoarea rosie.

3. Spanacul – 100 g de spanac fiert contine 41 de calorii si 0 g grasimi si este bogat in fier, acid folic si vitamine B. In plus, spanacul contine doua substante fito-terapeutice: luteina si zeaxantina, care sunt foarte importante pentru sanatatea ochilor.

4. Broccoli – 100 g de broccoli gatit contin 44 de calorii si 0 g grasimi. Broccoli este o sursa importanta de vitamina C, fibre si calciu. Aceasta leguma furnizeaza si substante fito-terapeutice care previn formarea celulelor canceroase.

5. Afinele – 100 g de afine contin 81 de calorii si 0 g grasimi. Este posibil ca afinele sa contina mai multi antioxidanti decat orice alta fructa sau leguma. Antocianina este substanta fito-terapeutica ce confera culoarea bleumarin specifica afinelor si care previne formarea celulelor canceroase si are efect curativ in infectii urinare.

6. Ceaiul verde – in societatea asiatica, ceaiul verde se consuma in aceeasi cantitate in care se consuma cafeaua in lumea vestica. Studii efectuate pe populatia Chinei coreleaza consumul de ceai verde cu incidenta scazuta cancerelor de stomac, esofag si ficat. Ca si antioxidant, polifenolul este de 100 de ori mai puternic decat vitamina C.

Trebuie stiut ca numeroase alte vegetale ca rodia, mangostana, noni, portocalele, patrunjelul contin antioxidanti; asa ca cresteti consumul de fructe si legume pentru a beneficia de aparare impotriva radicalilor liberi.

Share this Story
Load More Related Articles
Load More By admin
Load More In Slabire & Fit

Facebook Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also

Produsele naturiste Calivita

 Compania Calivita are ca obiect de activitate producerea ...