3:23 am - Monday December 5, 2016

Colesterolul și bolile cardiovasculare

Colesterolul

Colesterolul și bolile cardiovasculareReducerea cantităţii de grăsimi din dieta dvs., mai ales de grăsimi săturate, poate ajuta la reducerea nivelului de colesterol din sânge. Există o legătură puternică între nivelul ridicat de colesterol din sânge şi riscul de boli de inimă. Pentru cei care nu suferă de boli cardiovasculare, nivelurile normale ale colesterolului din sânge sunt sub 5mmol/l. Acest lucru poate fi măsurat de către medicul de familie. Persoanele care au nevoie de un nivel normal de energie ar trebui să consume nu mai mult de 70g de grăsimi pe zi și mai puțin de 20g de grăsimi saturate pe zi.

Grăsimile trans sunt un tip special de grăsimi, care se găsesc în carne și în produsele lactate sau sunt produse prin hidrogenarea uleiurilor pe bază de plante, pentru a produce margarină. Sunt adesea găsite în produsele de cofetărie și patiserie.

Grăsimile trans au același efect asupra nivelului de colesterol ca grăsimile săturate și ar trebui să fie evitate pe cât de mult posibil. Din fericire, mulți producători au modificat tehnicile de prelucrare pentru a păstra aceste grăsimi la un nivel minim.

Atunci când reduceţi cantitatea de grăsimi din dietă, este important să nu lăsaţi deoparte grăsimile sănătoase precum grăsimile mono-nesaturate şi poli-nesaturate și acizii graşi omega-3, care se găsesc în uleiurile vegetale și pește.

Cum să modificaţi aportul de grăsimi:

– Folosiţi unt sau margarină cu moderație;

– Alegeţi carne macră sau îndepărtaţi grăsimea;

– În loc să prăjiţi mâncarea, faceţi-o la grătar, în cuptor sau aburiţi-o;

– Folosiţi uleiul de floarea-soarelui, de rapiță sau de măsline în loc de unt când gătiţi;

– Limitaţi consumul de grăsimi trans;

– Mâncaţi două sau trei porţii de peşte gras în fiecare săptămână (sardine, macrou, ton, somon)

Acizii grași esențiali

S-a dovedit că acizii grași esențiali (omega-3), care se găsesc în uleiul de peşte, reduc riscul de boli cardiovasculare prin scăderea nivelului de trigliceride din sânge, prin reducerea coagulării sângelui şi prin reglarea ritmului cardiac.

Stanoli şi steroli

S-a dovedit ca anumiţi compuşi derivaţi din plante, numiţi esteri de stanol sau de sterol, reduc nivelul de colesterol. Tartinabilele, iaurturile, băuturile și lactatele de soia conțin acum aceşti compuşi. Aceste alimente îmbogățite cu steroli pot fi deosebit de folositoare pentru cei cu un colesterol ridicat. Studiile clinice arată că, atunci când sunt consumate în mod regulat, pot reduce nivelurile ridicate de colesterol.

Fructe și legume

Fructele și legumele sunt bogate în substanţe nutritive esenţiale, inclusiv în vitaminele C şi E şi în carotenoide. Ele pot ajuta la protejarea inimii prin limitarea efectelor nocive ale colesterolului asupra țesuturilor corpului.

Cereale integrale şi fibre

Studiile pe grupuri mari de oameni au arătat că dietele bogate în cereale integrale pot reduce riscul de boli cardiovasculare cu până la 30%. Puteţi include alimente integrale la fiecare masă, dacă alegeţi pâine integrală şi paste din cereale integrale.

Fibrele solubile, găsite în ovăz, fasole și leguminoase, pot ajuta la scăderea colesterolului LDL. Aceste alimente ar trebui să fie consumate de cel puțin două-trei ori în fiecare săptămână.

Proteinele din soia

O dietă care include cel puțin 25 g de soia pe zi a fost asociată cu reducerea colesterolului LDL şi a bolilor cardiovasculare. S-a dovedit că izoflavonele din soia reduc riscul de boli cardiovasculare, deoarece inhibă creşterea celulelor responsabile cu crearea plăcilor care înfunda arterele.

Odihnă şi relaxare

În timp ce exerciţiile fizice pot ajuta la scăderea tensiunii arteriale, odihna şi relaxarea vă pot reduce nivelul de anxietate și vă ajută să faceţi faţă stresului.

Moduri de a face faţă stresului

– Păstrați un jurnal: notaţi situațiile stresante și modul în care aţi reacționat la ele. Acest lucru vă va ajuta să identificați ce va stresează, ca să puteți începe să schimbaţi modul în care reacţionaţi.

– Fiţi pozitivi: gândurile vă controlează sentimentele. Înlocuiţi gândurile negative cu gânduri pozitive pentru a face față unor situații stresante cu mai mult calm.

– Învăţaţi să vă relaxaţi: ați putea încerca yoga, masaj, meditație sau alte terapii complementare.

– Dormiţi cât de mulţi aveţi nevoie.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Colesterolul și bolile cardiovasculare, 10.0 out of 10 based on 1 rating
Articol din categoria: Auto-ingrijire
Articole Similare:

No comments yet.

Lasa un raspuns

Read previous post:
Defectele congenitale cardiace
Defectele congenitale cardiace

Ce sunt defectele congenitale cardiace? 6 din 1000 de copii suferă de defecte cardiace congenitale.... mai mult »

Close