Slabire & Fit

Ciresele, un excelent antioxidant

Studiile stiintifice au demonstrat ca tartele cu cirese, indiferent de tipul cireselor, uscate, congelate sau sub forma de suc, contin printre cele mai ridicate niveluri ale antioxidantilor, care lupta impotriva bolilor, in comparatie cu alte fructe.

In plus, ele contin si alti nutrienti importanti, precum beta caroten (de 19 ori mai mult decat afinele sau capsunile), vitamina C, potasiu, magneziu, fier, fibre si acid folic.

Noile dovezi leaga ciresele de numeroase beneficii importante pentru sanatate, de la ajutorul in alinarea durerilor de la artrita sau guta, pana la reducerea factorilor de risc ai bolilor de inima, diabet sau anumite tipuri de cancer. Ciresele contin melatonina, ce regleaza programul natural de somn al organismului, previne pierderile de memorie si intarzie procesele de imbatranire.

Un studiu recent desfasurat de Universitatea din Michigan a adus noi dovezi, legand ciresele de beneficiile pentru sanatatea inimii. Studiul a descoperit ca o dieta bogata in cirese scade greutatea totala, grasimea din corp, in special grasimea din zona abdomenului, inflamatiile si colesterolul, toti fiind factori de risc asociati cu bolile de inima.

Potrivit Asociatiei Americane pentru Inima, sa fii supraponderal sau obez sau cu o greutate in permanenta medie, reprezinta un factor de risc major pentru bolile de inima. Aproape 2 din 3 persoane sunt supraponderale, studiile realizate fiind importante pentru a examina rolul dietei in managementul bolilor si prevenirea lor.

Fiindca inca nu s-au stabilit niste reguli precise despre cum trebuie consumate ciresele pentru a le culege roadele sau pentru a beneficia de ajutorul lor, expertii sugereaza ca 1-2 portii de cirese zilnic poate ajuta la obtinerea unor beneficii asupra sanatatii, precum cele identificate de studii.

O portie pentru o persoana poate include:

  • o jumatate de ceasca de cirese deshidratate;
  • o ceasca de cirese congelate;
  • o ceasca de suc de cirese proaspat;
  • 2 linguri de sirop de cirese.

In concluzie, daca sunteti fanii cireselor, acum e momentul sa profitati de ele si sa le conservati, pentru a le avea tot timpul anului, deoarece, dupa cum arata studiile, ciresele nu sunt doar un desert delicious, ci si un supliment nutritiv foarte sanatos si care ne ajuta sa ne mentinem sanatatea.

Share this Story
Load More Related Articles
Load More By Ana herlife
Load More In Slabire & Fit

Facebook Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also

Metode de prevenire a toxiinfectiilor alimentare

Iata mai jos cateva reguli simple si rapide ...