Ce trebuie redus: zaharul sau sarea?

Sarea

Am putea spune ca este un aliment banal, dar el are numeroase si importante influente asupra organismului nostru. O alimentatie obisnuita la care nu se mai adauga sare, aduce aprox. 2-4 g de sare/ zi din alimentele care o contin. Atentie insa! 9 g de sare fixeaza in organism 1 litru de apa, care circula prin artere crescand tensiunea arteriala, sau trec prin peretii capilarelor sub piele, formand endemele atunci cand nu poate fi eliminata pe cale normala prin rinichi.

In timpul curei de slabire se impune o restrictie severa a sarii, care favorinzand retentia apei in organism, contribuie la cresterea greutatii, la umflarea picioarelor si la aparitia celulitei, deoarece daca apa din organism nu se elimina, nu se elimina nici toxinele!

In conluzie, sarea este utila in organism, dar trebuie sa fim atenti si la cantitatea pe care o mancam, deoarece ea poate dauna corpului nostru atat interior cat si aspectului exterior!

Zaharul

Zaharul contine substante nutritive, are valoare energetica mare, adica 100 g de zahar inseamna 400 kcal, dar, are valoare nutritiva redusa, deoarece nu aduce decat glucide. Zaharul se absoarbe cu usurinta iar oamenii au tendinta de a-l consuma in cantitati mari!

Sedentarismul, consumul zilnic de produse zaharoase (bombonele, gem, rahat, prajituri, sucuri etc.), obiceiul de a bea zilnic cafea care sa contina cateva lingurite de zahar duc la luarea in greutate a catorva kg care cu greu mai pot fi date jos.

In timpul zilelor calduroase consumam fara sa ne dam seama in jur de 100 g de zahar. In cazul abuzului alimentar zaharul ocupa un loc fruntas. Atat excesul, cat si carenta in consumul de zahar pot fi daunatoare sanatatii. Astfel, se recomanda folosirea zaharului din alimente naturale cum ar fi: fructe – care contin zaharoze; seminte incoltite – care contin maltoza sau lapte – care contine lactoza.

In concluzie, prin consumarea fructelor si legumelor, organismul utilizeaza un zahar natural, care este acceptat si prelucrat cu mai multa usurinta de catre organism, astfel ca putem reduce consumul de zahar tos la minim.

Share this Story
Load More Related Articles
Load More By admin
Load More In Slabire & Fit

Facebook Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also

8 tipuri diferite de tuse si starea ta de sanatate – cauze, simptome, tratament naturist

Tusea este printre cele mai comune probleme medicale ...