4:09 am - Saturday December 10, 2016

Ce regim trebuie sa urmezi in caz de hipertensiune

Hipertensiunea arteriala e cresterea anormala, permanenta sau paroxistica, a tensiunii arteriale in repaus, regimul alimentar fiind esential in controlul acesteia.

Studiile au aratat ca dieta si greutatea corporala joaca un rol major in declansarea si dezvoltarea bolii, in aceeasi masura in care o dieta sanatoasa si eliminarea surplusului ponderal sunt pasi importanti in tratamentul maladiei.

Dieta presupune renuntarea la alimentele cu efecte negative asupra sanatatii. Mesele trebuie sa aiba un volum redus, dar mai dese, si se vor evita alimentele greu digerabile, la fel si cele ce au fost supuse unei pregatiri prea laborioase. In linii generale, trebuie evitate grasimile saturate, zaharul, cofeina, alcoolul si excesul de sare.

Sarea nu are ce cauta in dieta ta

Aportul excesiv de sare e factorul etiologic cel mai implicat in aparitia hipertensiunii arteriale. Trebuie sa renuntam la sarea adaugata la gatit si sa evitam alimentele care contin mult sodiu.

Cea mai importanta sursa de sodiu e, de departe, reprezentata de produsele gata preparate din comert.

Alimente cu continut ridicat sau mare de sodiu sunt: mezelurile si branzeturile sarate; carnea afumata, sarata sau conservata; conservele cu carne; alimentele care contin bicarbonat de sodiu (prajituri, pate de ficat, placinte, aluaturi); unt sau margarina; muraturi; masline sarate; supele din comert; sosurile din comert (soia, chili, ketchup, mustar); condimentele combinate (vegeta, delikat).

Produsele din comert au si un adaos de aditivi alimentari, aditivi in a caror componenta intra sodiul.

Aditivi nerecomandati: fosfat disodic, glutamat monosodic, benzoat sodic, hidroxid sodic, propionat de sodiu, cazeinat de sodiu, sulfit de sodiu, pectinat de sodiu, bicarbonat de sodiu.

Scaderea continutului de sodiu din alimentatie aduce beneficii scaderii tensiunii arteriale, vizibile chiar din primele sa se saptamani.

Pentru ca regimul hiposodat e greu de tolerat, se recomanda renuntarea progresiva la sodiu si inlocuirea cu mirodenii, multe dintre ele avand ingrediente active benefice celor cu hipertensiune (busuioc, piper, roz marin, cimbru, oregano, usturoi, ceapa, praz, ghimbir, chimen, maghiran, ienibahar).

Prioritate: reducerea colesterolului

Micsorarea cantitatii de grasimi si colesterol poate conduce la scaderea presiunii sanguine, dar ajuta si la scaderea in greutate, fapt care, pe termen lung, va minimiza riscul de complicatii ale hipertensiunii arteriale.

Atentie!

Daca dieta nu e respectata, chiar si tratamentele cele mai puternice pot sa nu mai aiba efect!

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Articol din categoria: Sanatate
Articole Similare:

No comments yet.

Lasa un raspuns

Read previous post:
cirese proaspete
Sezonul cireselor e aproape. Ia-ti portia de vitamine!

Odata cu caldura primelor zile de vara, vin si cele mai dorite fructe ale anului,... mai mult »

Close