9:01 am - Sunday December 11, 2016

Ce beneficii are consumul de arginina?

Arginina intarzie dezvoltarea tumorilor si a cancerului prin intensificarea functiilor imunitare.

Creste capacitatea activitatii glandei timus prin fabricarea de limfocite T, componente estentiale ale sistemului imunitar.

Arginina poate fi benefica pentru cei care sufera de SIDA si de boli maligne care afecteaza sistemul imunitar. Mai este buna pentru bolile de ficat cum este ciroza hepatica sau ficatul gras, ajuta la dezintoxicarea ficatului, neutralizand amoniacul.

Poate reduce efectele toxice ale alcoolului.

Fluidul seminal contine arginina. Studiile sugereaza ca maturizarea sexuala poate fi afectata de carenta de arginina; in schimb, arginina este folosita in tratarea sterilitatii la barbati. Se gaseste in concentratie mare in piele si in tesuturile conjunctive, ajutand la sanatatea si refacerea tesuturilor afectate.

Arginina este importanta in metabolismul muscular. Ajuta si la mentinerea corecta a echilibrului azotului, actionand ca mijloc de transport, stocare si excretie a azotului in exces. Studiile au aratat ca reduce pierderile de azot la persoanele care au suferit o interventie chirurgicala si imbunatateste functia celulelor din tesutul limfatic.

Acest aminoacid ajuta la pierderea in greutate, pentru ca dezvolta masa musculara si reduce grasimea din organism. Intra in compozitia a numeroase enzime si hormoni. Stimuleaza pancreasul in eliberarea insulinei, este o componenta a hormonului pituitar vasopresina si participa la eliberarea hormonilor cresterii.

Pentru ca arginina este o componenta a colagenului si participa la construirea noilor celule ale oaselor si tendoanelor, poate folosi in artrite si boli ale tesuturilor conjunctive.

Tesuturile cicatriciale care se formeaza in timpul vindecarii ranilor sunt facute din colagen, care este bogat in arginina. Diferite functii, inclusiv producerea insulinei, toleranta la glucoza si metabolizarea hepatica a lipidelor, sunt afectate daca organismul are un deficit de arginina.

Acest aminoacid poate fi produs de organism; oricum, la nou-nascuti, producerea argininei poate sa nu fie destul de rapida ca sa faca fata cererii.

De aceea, este considerat deosebit de important foarte devreme in viata.

Alimentele bogate in arginina sunt roscova, ciocolata, nuca de cocos, produsele lactate, carnea de vita, alunele, soia, nucile , faina alba, germenii de grau.

Persoanele cu infectii virale cum este herpesul nu vor lua suplimente cu arginina, evitand, totodata alimentele bogate in arginina si sarace in aminoacidul lizina, caci acest tip pare sa favorizeze dezvoltarea unor virusuri.

Femeile insarcinate si care alapteaza trebuie sa se fereasca de suplimentele cu arginina.

Persoanele cu schizofrenie trebuie sa evite cantitati de peste 30 miligrame pe zi. Folosirea pe termen lung, in special in doze mari, nu este recomandata.

Exista un studiu care arata ca, luata mai multe saptamani, in doze mari, duce la subtierea si deteriorarea pielii.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (4 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +4 (from 4 votes)
Ce beneficii are consumul de arginina?, 10.0 out of 10 based on 4 ratings
Articol din categoria: Tratamente si remedii
Articole Similare:

No comments yet.

Lasa un raspuns

Read previous post:
surse de lizina
Ce beneficii are consumul de lizina?

Lizina este un aminoacid  esential necesar pentru constituirea oreicarei proteine. Este buna pentru o crestere... mai mult »

Close