Sanatate

Ce alimente te ajuta sa scapi de depresie

Cand suntem deprimate ne refugiem in activitati ce ne linistesc. Mancatul e una dintre ele, iar cei care sufera de depresie incearca sa isi gaseasca confortul in alimentele preferate: ciocolata, cartofii prajiti sau produse de patiserie.

Efectul e insa de scurta durata. Specialistii recomanda sa ne indreptam atentia spre alimente ce au capacitatea de a stimula starea de bine , pe termen lung.

Alimentele nepotrivite pe care le consumam in momentele de criza pot agrava starea de depresie si pot duce la simptome serioase precum letargie, iritabilitate si pofta de mancare exagerata.

Alimentele potrivite stabilizeaza nivelul de zahar din sange, indeparteaza schimbarile de dispozitie si stimuleaza neurotransmitatorii din creier , ce influenteaza starea de bine.

Alimente care te ajuta sa iti recapeti buna dispozitie:

Ouale

Cand te simti stresata si deprimata, mergi in bucatarie si prepara o omleta. Omleta din galbenusuri e bogata in vitamina B si proteine.

O dieta bogata in complexul de vitamine B ajuta la reducerea simptomelor cauzate de depresie. Vitaminele B6 si B12 imbunatatesc functia neuronala, ducand la o stare de bine.

Proteinele din oua te ajuta sa te simti satisfacut pentru o perioada mare de timp. Tot proteinele stabilizeaza si nivelul de zahar din sange.

Nucile si semintele

Nucile si semintele sunt bogate in magneziu, un mineral ce stimuleaza productia de serotonina. Magneziul ofera si energie fizica.

Nucile sunt si sursa importanta de proteine si grasimi naturale benefice organismului. E indicat sa le consumi in stare cruda, fara sare sau alte zaharuri, ce nu aduc niciun beneficiu organismului uman.

Pestele

Pestele e o sursa importanta de acizi grasi omega 3, extrem de benefici pentru organismul uman. Pentru a indeparta simptomele depresiei, consuma somon, hering, sardine, ton, pastrav sau macrou.

In plus, poti introduce in alimentatie si suplimente pe baza de ulei de peste.

Alimentele bogate in omega 3 ajuta la imbunatatirea structurii membranei creierului si functiei neuronale.

Cerealele

Orzul sau meiul sunt cereale pe care e indicat sa le introduci in alimentatia ta, in special atunci cand esti deprimata.

Cerealele contin carbohidrati naturali complexi, ce necesita mai mult timp pentru a fi digerati. Stabilizeaza nivelul de zahar din sange si maresc productia de serotonina din creier, un hormon aflat in stransa legatura cu starea noastra de bine.

Ceaiul verde

Ceaiul verde e bogat in complexul de acizi L-theanina. Ceaiul verde poate fi consumat atat cald, cat si rece si in diverse combinatii, cu iasomie sau fructe de padure.

Acizii din acest ceai imbunatatesc functia creierului si concentrarea.

Share this Story
Load More Related Articles
Load More By Ana herlife
Load More In Sanatate

Facebook Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also

Metode de prevenire a toxiinfectiilor alimentare

Iata mai jos cateva reguli simple si rapide ...