Slabire & Fit

Ce alimente sunt indicate pentru a intari oasele

Calciul si vitamina D sunt  importanti nutrienti pentru sanatatea oaselor . Calciul ajuta la dezvoltarea oaselor si a dintilor, iar vitamina D imbunatateste absorbtia corecta a calciului in oase.

Sunt importanti in special in prima parte a vietii, insa te pot ajuta si la maturitate. Daca suferi de osteoporoza , o afectiune serioasa ce ataca structura oaselor, consumul de calciu si vitamina D inhiba dezvoltarea acestei boli si previne fracturile.

Pentru un sistem osos sanatos si puternic e indicat sa consumi cat mai multe alimente bogate in calciu si vitamina D.

Iaurtul

Majoritatea persoanelor isi iau vitamina D prin expunere la soare. Sunt si anumite alimente, precum iaurtul, ce contin cantitati importante de vitamina D.

O ceasca de iaurt e o modalitatea placuta de a incepe ziua si de a-ti asigura un aport important de nutrienti esentiali pentru oase.

Evita iaurturile foarte grase, ce contin foarte putine cantitati de calciu si vitamina D.

Laptele

Laptele e cea mai importanta sursa de calciu, ce ajuta la dezvoltarea oaselor. Afectiuni ale sistemului osos, precum osteoporoza, pot fi prevenite prin consumul zilnic de lapte.

Copiii ce nu consuma suficient lapte de vaci prezinta un risc crescut de fracturi. Laptele e important si pentru tratarea artritei, a migrenelor sau a sindromului premenstrual. Previne obezitatea si formarea de celule canceroase.

Branzeturile

Branza contine cantitati importante de vitamina D si calciu. O felie de branza asigura peste 30% din necesarul zilnic de calciu.

E  indicat sa o consumi cu moderatie, deoarece contine si foarte multe calorii. Alege sortimentele degresate, pe care sa le poti asocia unei felii de paine integrala.

Sardinele

Sardinele contin cantitati importante de vitamina D, dar si de calciu. Au un gust bun si pot fi consumate in paste sau salate. Poti consuma si sardine la conserva, deoarece pastreaza aceleasi substante nutritive.

Ouale

Ouale contin peste 6% din necesarul zilnic de vitamina D, ce se gaseste in special in galbenus.

Ai grija insa sa nu exagerezi cu consumul de oua, deoarece contin si mult colesterol. 2 – 3 oua pe saptamana sunt suficiente.

Somonul

Somnul e cunoscut pentru beneficiile pe care le aduce sistemului cardiovascular, datorita concentratiei mari de acizi grasi omega 3. E insa si una dintre cele mai importante surse de vitamina D.

Doar 100 de grame de somon asigura 100% din necesarul zilnic de vitamina D.

Spanacul

Spanacul e o alta importanta sursa de calciu. 200 de grame de spanac asigura 30% din necesarul zilnic de calciu.

In plus, spanacul mai contine si fibre, fier si vitamina A.

Tonul

Tonul, e o sursa importanta de vitamina D. 100 de grame de ton asigura peste 40% din necesarul zilnic de vitamina D. Tonul poate fi consumat in sandwich-uri, salate sau paste.

Share this Story
Load More Related Articles
Load More By Ana herlife
Load More In Slabire & Fit

Facebook Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also

Metode de prevenire a toxiinfectiilor alimentare

Iata mai jos cateva reguli simple si rapide ...