Mama & Copilul

Ce alimente cu acid folic si fier poti consuma in timpul sarcinii

In timpul sarcinii e recomandat ca femeia sa consume alimente care sa ii aduca un aport suplimentar de acid folic si fier, si chiar uneori medicii recomanda si administrarea de suplimente alimentare – acid folic si fier, inca inainte de a ramane insarcinata si inclusiv in primele 12 saptamani ale sarcinii.

Acidul Folic

Acidul folic e o vitamina B, gasita in mai multe alimente. Acidul folic are rolul de a reduce riscul de defect de tub neural la bebelusi. Astfel de defecte includ si spina bifida si anencefalie. Se recomanda a se lua 400 micrograme / zi pentru a suplimenta dieta.

Alimentele ce contin acid folic:

  • portocale, grapefruit, banane
  • lapte, iaurt
  • cereale, in special cele integrale
  • legume de culoare verde

Acidul folic poate fi prescris de catre medicul dvs si il gasiti cu usurinta pe piata.

Fierul

In mod normal, femeile isi iau necesarul de fier dintr-o dieta echilibrata si variata. totusi, pe timpul sarcinii, este posibil ca rezervele de fier sa scada, de aceea este foarte important sa includeti si alimente cu continut bogat in fier in alimentatia dvs.

Alimentele cu continut bogat in fier:

  • carnea
  • legumele verzi cum ar fi spanac, broccoli, etc
  • nucile (numai in cazul in care nu aveti cazuri de alergie in familie)
  • paine integrala, orez maro, cereale
  • fructe confiate
  • oua

Chiar si asa e posibil sa vi se recomande de catre medic, in baza analizelor de sange efectuate, si consumul suplimentar de fier.

Foarte important e sa aveti analizele facute si sa luati fier suplimentar numai daca medicul considera ca e necesar.

Share this Story
Load More Related Articles
Load More By Diana Herlife
Load More In Mama & Copilul

Facebook Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also

Incepeti pregatirile inainte de a ramane insarcinate

Trei luni inainte de a ramane gravida Fa ...