1:13 pm - Tuesday December 6, 2016

Carnitina si beneficiile ei

Carnitina nu este un aminoacid in sens strict (este, de fapt, o substanta legata de vitaminele B). Oricum, pentru ca are o structura chimica similara cu cea a aminoacizilor este, de obicei, asociata acestei categorii.

Spre deosebire de aminoacizii adevarati, carnitina nu este folosita pentru sinteza proteinelor sau ca neurotransmitator. Functia ei principala in organism este sa ajute la transportul lanturilor lungi de acizi grasi, care sunt arsi in celule, mai ales in mitocondrii, pentru a furniza energie.

Aceasta este o sursa importanta de energie pentru muschi. Carnitina creste utilizarea grasimilor ca sursa de energie. Previne acumularea grasimilor, in special in inima, ficat si muschii scheletului. Carnitina poate fi folosita in tratarea sindromului oboselii cronice, pentru ca o tulburare la nivelul functiei mitocondriilor poate fi factor de oboseala.

Studiile au aratat scaderea nivelului carnitinei la multe persoane cu sindromul de oboseala cronica.

Carnitina reduce riscurile unei metabolizari defectuoase a grasimii, asociata cu diabetul, inhiba grasimile induse in ficat de alcool si scade riscurile de tulburari cardiace.

Studiile au aratat ca suferintele inimii ca urmare a unei operatii pe cord pot fi reduse prin tratamentul cu carnitina. Conform ” The American Journal of Cardiology”, propriolin-L-carinitina, un derivat de carinita, ajuta la usurarea durerilor provocate de claudicatiile intermitente, o situatie in care o artera blocata scade aprovizionarea cu sange si oxigen a muschilor piciorului, provocand durere, mai ales in timpul miscarii.

Carnitina poate scadea nivelul trigliceridelor din sange, ajuta la pierderea in greutate, contribuie la motilitatea spermei si la fortifierea muschilor in cazul persoanelor cu tulburari neuromusculare.

Carnitina creste si eficienta vitaminelor C si E. Actioneaza impreuna cu antioxidantii ca sa incetineasca procesul de imbatranire, sustinand sinteza carnitinei acetiltransferaza, o enzima din mitocondriile celulelor creierului, vitala pentru producerea energiei.

Corpul poate produce carnitina daca exista cantitati suficiente de fier, vitamina B1, vitamina B6 si aminoacizii licina si metionina. Sinteza carnitinei depinde si de prezenta unui nivel adecvat de vitamina C.

Pentru ca au in general, o masa musculara mai mare decat femeile, barbatii au mai multa nevoie de carnitina decat femeile. Vegetarienii pot suferi de carenta de carnitina mai mult decat cei care consuma carne, carnitina neexistand in proteina vegetala.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Carnitina si beneficiile ei, 10.0 out of 10 based on 1 rating
Articol din categoria: Sanatate
Articole Similare:

No comments yet.

Lasa un raspuns

Read previous post:
apa filtrata
Imbunatatirea apei de la robinet (osmoza inversa)

Apa de la robinet poate fi imbunatatita in diverse moduri. Fierbeti apa de la robinet... mai mult »

Close