4:10 am - Saturday December 10, 2016

Carbohidratii ingrasa?

carbohidratiMirosul de paine prajita e un cosmar pentru majoritatea persoanelor ce tin cure de slabire. Produsele de brutarie si celelalte alimente bogate in carbohidrati sunt insa cu adevarat periculoase pentru silueta?

Care este cantitatea ideala pentru o zi?

Carbohidratii ar trebui sa ofere 40 pana la 60% din necesarul zilnic de energie. Nu există o regula generala pentru toata lumea. “Portia” ideala difera de la o persoana la alta.

Ne ingrasam din cauza carbohidratilor?

De fapt, e vorba despre raportul dintre energia pe care o primeste corpul si energia pe care o consuma. Trebuie sa fim atenti in primul rand la bauturile foarte dulci, deci bogate in carbohidrati.

Cele mai recente studii arata ca, in cele mai multe cazuri, consumul ridicat de limonada indulcita cu zahar in randul copiilor si al adolescenţilor sta la originea obezitatii. Unii copii isi asigura pana la 30 % din necesarul de calorii din acest tip de bauturi.

De unde vine proasta lor reputatie?

Consumul de carbohidrati elibereaza in corp hormonul numit insulina. Acest fenomen poate declansa senzatia de foame. Insa exista mai multe tipuri de carbohidrati.

Unii sunt asimilati imediat de organism, deci trec foarte repede prin stomac. Senzatia de satietate nu dureaza prea mult. Din această cauza, nivelul zaharului din sange oscileaza foarte mult. Fireste, nimeni nu consuma doar carbohidrati.

In combinatie cu alte ingrediente, precum grasimile, proteinele sau fibrele, problema saturarii devine mai complicata. Carbohidratii complecsi, bogati in fibre, au chiar o actiune protectoare impotriva obezitatii. Corpul are nevoie de mai mult timp pentru digestie. In plus, trecerea prin stomac dureaza mai mult.

Ce se intampla in cazul dietelor?

Exista diete ce presupun reducerea aportului de carbohidrati, precum dieta Atkins. Aceasta dieta nu e recomandata. E unilaterala si nu da rezultatele scontate.

Oamenii au nevoie de carbohidrati; glucoza e cea mai importanta sursa de energie. Creierul asigura energia exclusiv din arderea glucozei, dar si musculatura are nevoie de zahar ca sursa de energie.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Articol din categoria: Dieta & Fitness
Articole Similare:

No comments yet.

Lasa un raspuns

Read previous post:
Sfaturi de intampinat primavara
Sfaturi de intampinat primavara

O picatura de bucurie a si patruns in casa inimii noastre, odata cu primele raze... mai mult »

Close