3:27 am - Monday December 5, 2016

Beneficiile consumului de seminte de in

Semintele de in au beneficii majore pentru sanatatea oamenilor, in special in ceea ce priveste inima si sistemul digestiv. Ajuta si la controlul greutatii si la prevenirea cancerului.

Semintele de in sunt bogate in vitamine, minerale, magneziu si mangan, fibre, fitochimicale, multe dintre acestea incluzand antioxidanti.

  Semintele de in au si acizi omega 3, importanti in combaterea inflamatiilor. Semintele de in sunt o sursa vegetala foarte importanta de omega 3, numit acid alfa-linoleic. Inul consta in proportie de 50% in aceasta substanta, de cinci ori mai mult decat uleiul de nuci sau rapita.

Ce beneficii are consumul de seminte de in:

– Scad colesterolul si nivelul zaharului din sange. Fibrele solubile ajuta la evitarea depunerii placii pe artere, ce poate sa le infunde cu trecerea anilor.

– Impiedica pierderea masei osoase

– Ajuta la mentinerea greutatii. Inul isi mareste volumul atunci cand e digerat, dand o senzatie de satietate. E indicat sa mananci un baton din astfel de seminte cu 30 minute inainte de masa principala, pentru a reduce cantitatea de mancare ce urmeaza a fi consumata.

– Imbunatateste digestia, fibrele prevenind constipatia.

– Creste imunitatea organismului, fiind bun in bolile autoimune si inflamatorii, precum artrita, psoriazisul sau lupusul.

– Lupta cu cancerul, in special cel de colon si de san, inhiband tumorile.

Contraindicatii ale consumului de seminte de in:

Desi uleiul de in e bogat in omega 3, nu il surclaseaza pe cel de peste, care ramane cel mai bun. Mai mult, cei care sufera de probleme inflamatorii ale intestinelor, precum boala Crohn, trebuie sa evite semintele de in, din cauza efectului lor usor laxativ.

Femeile ce sufera de ovar polichistic, endometrioza sau fibroame nu ar trebui sa consume produse din in. Acelasi lucru este valabil pentru cele care sunt insarcinate sau care alapteaza.

Barbatii ce au un risc marit de cancer la prostata trebuie sa le evite de asemenea, in cazul lor fiind contraindicat acidul alfa-linoleic.

Cum sa consumi mai multe seminte de in:

-pune seminte peste cereale, la micul dejun;

-adauga o lingura in mustar sau maioneza;

-amesteca-le in sucurile de fructe si de legume pe care le consumi;

-presara semintele peste salata sau supe;

-amesteca-le in iaurt;

-adauga-le in compozitia chiftelelor sau a perisoarelor.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Articol din categoria: Plante medicinale
Articole Similare:

No comments yet.

Lasa un raspuns

Read previous post:
drojdia de bere
Beneficii ale consumului de drojdie de bere

Drojdia de bere contine aproape toate elementele de care are nevoie organismul uman pentru a... mai mult »

Close