9:04 am - Sunday December 11, 2016

Alimente benefice pentru pielea ta

Una din cauzele frecvente ale imbolnavirilor e mancatul haotic, atat ca timp, cat si din punctul de vedere al cantitatii si calitatii alimentelor.

De ce sa mancam la ore fixe? Specialistii spun ca scapam astfel de migrene, gastrite, ulcer si chiar de diabet.

Daca se schimba mereu ora de masa, sucurile gastrice nu mai stiu ce sa faca: fie digera mucoasa gastrica, fie incep sa se secrete dupa ce mancam, ceea ce face ca actiunea lor sa nu mai fie atat de eficienta.

Asa ajungi sa ai parte de balonari, eructatii, arsuri stomacale si indigestii. Stabileste-ti tu programul de masa si respecta-l cu sfintenie.

Regula e urmatoarea: intre doua mese trebuie sa treaca aproximativ patru ore. Daca ti-e foame intre mese, poti sa iei o gustare, mananca fructe, seminte sau iaurt degresat.

Incearca sa iti controlezi poftele

Unii nutritionisti sunt de parere ca nu trebuie sa supunem stomacul niciunui tip de stres; prin urmare, daca ne e foame, sa mancam.

Chiar daca optezi pentru cand mi-e foame, mananc, va trebui sa observi ca o foame sanatoasa se declanseaza cam la aceleasi ore. Ritmurile meselor, inca din vechime, au legatura cu alternanta zi-noapte, iar organismul nostru tinde sa le respecte cu sau fara voia noastra.

Cromodieta e numele savant pe care l-au dat nutritionistii obiceiului de a manca la ore fixe. Argumentele lor se bazeaza pe studii serioase. Corpul uman digera grasimile cel mai bine in intervalul orar dintre sase si noua dimineata. Atunci poti sa mananci unt, branza, oua si alte grasimi, fara sa te temi ca vei depasi nivelul de colesterol suportat de corp.

Pe la mijlocul zilei, se asimileaza foar te bine proteinele, asa ca atunci poti sa mananci carne, ciuperci si fasole. Pentru desert, trebuie sa mai astepti putin. De-abia in jurul orei patru dupa-amiaza apare o scadere a nivelului glicemiei, ceea ce face tocmai bun un patratel de ciocolata – dar nu mai mult. Pe la sapte seara, enzimele digestive deja dorm, asa ca mai bine le deranjezi putin mai devreme.

In niciun caz nu manca atunci carne rosie, pentru ca n-ai nicio sansa s-o digeri in timp util. Se acumuleaza astfel toxine in organism si te expui la boli digestive. Mesele dezordonate nu cauzeaza numai probleme digestive, ci si migrene, avertizeaza specialistii americani.

Respecta orarul meselor!

Daca alegi sa respecti un program de masa regulat, eviti astfel probleme foarte mari. Numarul adultilor obezi din Uniunea Europeana s-a triplat din 1980 pana azi. In acest ritm, pana in anul 2010 ar putea fi peste 150 de milioane. In unele tari din UE, peste jumatate din populat adulta este supraponderala si 20%-30% dintre adulti sunt considerati obezi.

Rata persoanelor supraponderale din Finlanda, Germania, Ungaria, Croatia, Turcia, Cipru si Slovacia e, in prezent, intre 20%-30%. In Romania, aproape 20% dintre femei sunt supraponderale sau obeze.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Alimente benefice pentru pielea ta, 10.0 out of 10 based on 1 rating
Articol din categoria: Frumusete
Articole Similare:

No comments yet.

Lasa un raspuns

Read previous post:
ridurile din jurul ochilor
Ridurile din jurul ochilor

In timp, ridurile se formeaza cand radem, acele linii ramificate din colturile ochilor, care apar... mai mult »

Close