6:57 am - Thursday December 8, 2016

Alimentatia copilului de 1-3 ani

Esti mamica pentru prima data? Te confrunti cu o situatie delicata si te intrebi daca un aliment sau altul este indicat pentru copilul tau? Introducerea alimentelor solide in alimentatia zilnica a copilului nu este deloc dificila si iti poate da numroase batai de cap. Este foarte important sa diversifici mesele micutului tau, deoarece in acest fel il incurajezi sa manance sanatos si echilibrat.

Trei mese mici pe zi la intervale orare spatiate, la care sa adaugi 3 gustari usoare si sanatoase sunt mai mult decat suficiente pentru buna dezvoltare a micutului tau.

Care este necesarul zilnic al unui copil de 1-3 ani?

Baieti: 1230 kcal; 14,5 g proteine; 350 mg calciu; 6.9 mg fier

Fete: 1165 kcal; 14.5 g proteine; 350 mg calciu; 6.9 mg fier

Necesarul de energie

In aceasta categorie de varsta, necesarul de energie oferita de caloriile din alimentele consumate este mai mare, deoarece micutii incep sa se miste si sa devina din ce in ce mai activi. Alimentele bogate in carbohidrati complecsi nu trebuie sa lipseasca din regimul alimentar al micutului tau: painea, cerealele integrale, orezul, pastele, cartofii, banane. Acestea asigura necesarul de energie, fibre, vitamine si minerale.

Necesarul de grasimi

Contin de doua ori mai multe calorii decat carbohidratii si sunt necesare pentru dezvoltarea normala a sistemului nervos. De unde poti sa iei grasimile sanatoase pentru dezvoltarea copilului? Este foarte important ca acestea sa fie asigurate prin consumul de lapte integral, branza, iaurturi, carne, peste gras, mai degraba decat din prajituri, biscuiti si produse de patiserie. Produsele sarace in grasimi nu sunt recomandate copiilor din aceasta categorie de varsta.

Necesarul de proteine

Proteinele sunt foarte importante pentru ca asigura cresterea si dezvoltarea copilului. Produsele lactate, carnea slaba, carne de pasare, peste, oua, fasole, linte, soia sunt toate surse bogate in proteine, dar si in vitamine si minerale. Incearca sa integrezi in alimentatia copilului 2 portii de peste pe saptamana, dintre care una trebuie sa contina peste gras (macrou, sardine sau somon) bogat in acizi grasi esentiali. Un regim alimentar vegetarian va asigura necesarul de proteine numai daca produsele lactate, fasolea, painea, lintea si ouale sunt incluse cu regularitate in alimentatie.

Necesarul de calciu

Cu totii stim ca acest mineral este necesar pentru sanatatea osaturii si a danturii. Cele mai bune surse de calciu le gasesti in lapte, branza si iaurt. Se recomanda consumul a 3 portii de lactate pe zi, de exemplu un pahar cu lapte, o bucata de branza sau un iaurt mic. Laptele este un ingredient esential in dieta copilului, deoarece asigura necesarul de calciu, grasimi, proteine, vitamine si minerale.

Laptele integral este indicat pentru copiii sub 2 ani, datorita continutului ridicat de grasimi si calorii, necesare pentru dezvoltarea lui.

Laptele semi-degresat are o cantitate similara de calciu si grasimi si se introduce in alimentatie dupa implinirea varstei de 2 ani. Daca ai adoptat de ceva vreme o dieta vegana (exclus consumarea oricarui produs animal) si iti doresti ca si copilul tau sa urmeze un asemenea regim, iata ce alte surse importante de calciu poti sa gasesti: laptele din soia, semintele de susan, painea alba, fructele uscate, legumele cu frunze verzi.

Necesarul de vitamina D

Vitamina D ajuta la absorbtia si asimilarea calciului, asadar este foarte importanta pentru sanatatea oaselor. Cea mai mare parte de vitamina D este asigurata de expunerea la soare, insa exista si cateva surse alimentare: peste gras (hering, sardina, somon), galbenus de ou, untul si ficatul.

Necesarul de fructe si legume

Regula cu cele 5 portii de fructe si legume pe zi este valabila si in cazul copiilor. Ca unitate de masura in privinta cantitatii, ia in calcul cat incape in manuta lui; este o portie mai mult decat suficienta pentru el. Fructele si legumele asigura necesarul de fibre, vitamine si minerale. Incearca sa le incluzi pe cele de culori cat mai variate sau sa adaugi fructe in iaurtul consumat!

Necesarul de sare

Nu trebuie adaugata in alimentatia copilului de o varsta atat de tanara sau incerca sa o limitezi pana la maxim 2 g pe zi.

Necesarul de zahar

Dulciurile si bauturile indulcite trebuie limitate in alimentatia micutului tau. Tine cont de faptul ca zaharurile naturale sunt prezente si in fructe, legume si lapte. Zaharurile adaugate in dulciuri, prajituri, biscuti ofera un plus de energie, insa lasa mai putin loc alimentelor cu adevarat nutritive pentru organism. Pentru a evita degradarea danturii incearca sa-i dai multa apa sau sucuri si sa-i speli dintisorii de cel putin doua ori pe zi.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Articol din categoria: Mama & Copilul
Articole Similare:

No comments yet.

Lasa un raspuns

Read previous post:
Ardei umpluti

Se prepara usor fiind recomandati pentru masa de seara. Ai nevoie de ardei, rosii, dovlecei... mai mult »

Close