Sanatate

7 cauze de aparitie a problemelor digestive

1. Fumatul

Acesta e principalul factor negativ, pentru ca fumatul nu afecteaza doar mucoasa cavitatii bucale, ci irita si membranele din stomac, cauzand gastrita si alte afectiuni ale sistemului digestiv.

In plus, fumatul e strans legat de cresterea riscului aparitiei cancerului la colon si la stomac.

2. Cantitatile mari de cafea

De fapt, consumul in cantitati mici de cafea e considerat benefic pentru digestie, cafeaua stimuland producerea sucului gastric.

Totusi, consumul a mai mult de 3 cesti de cafea tare pe zi, poate cauza dezechilibre bacteriene la nivelul stomacului si poate duce la aparitia diferitelor afectiuni ale sistemului digestiv.

3. Bauturile carbogazoase

Se recomanda cu tarie evitarea consumului de bauturi carbogazoase de catre persoanele cu sensibilitate stomacala si celor care sufera de diverse afectiuni legate de functionarea defectuoasa a sistemului digestiv.

4. Abuzul de alcool

Persoanele ce beau prea multe bauturi alcoolice au de obicei probleme cu ficatul, pancreasul si sistemul digestiv.

Alcoolul afecteaza echilibrul bacterian din intestine si cauzeaza cancerul de colon, e bogat in calorii si incetineste metabolismul, de aceea este imposibil sa utilizati bauturi alcoolice ca si parte integranta dintr-un program de management al greutatii.

5. Mancarea condimentata

Majoritatea condimentelor irita stomacul si cauzeaza arsuri stomacale, ba chiar ulcere. Cu toate acestea, mirodeniile precum anasonul si mararul sunt foarte utile pentru digestie, ele stimuland si imbunatatind functiile digestive.

6. Medicamentele

Majoritatea medicamentelor irita si dauneaza digestiei. De aceea, e vital sa consultati un medic specialist inainte de a consuma medicamente, chiar daca este vorba de unele pe care le-ati mai folosit si alta data.

7. Stilul de viata sedentar

Functionarea excelenta a sistemului digestiv necesita miscare, iar un stil de viata sedentar cauzeaza stagnarea activitatilor din intestine, ducand implicit la constipatie si flatulente. Pentru a ajuta digestia, fiti activi si pastrati tonusul muschilor.

Share this Story
Load More Related Articles
Load More By Ana herlife
Load More In Sanatate

Facebook Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also

Metode de prevenire a toxiinfectiilor alimentare

Iata mai jos cateva reguli simple si rapide ...