5 alimente de baza daca esti vegetarian

Daca esti vegetarian convins, sau vrei sa treci la dieta vegetariana, iata in continuare 5 alimente care nu ar trebui sa iti lipseasca din meniul zilnic.

Tofu, o adevarata sursa de proteine, zinc si fier. Jumatate de ceasca de tofu ofera peste 100 mg de calciu, dar si 30% din necesarul zilnic de vitamina D ce favorizeaza absorbtia calciului in corp. In plus, laptele din soia este foarte bogat in calciu si vitamina D.

Lintea, face parte din familia leguminoaselor si constituie o excelenta sursa de proteine si fibre solubile. Lintea are un avantaj fata de fasolea boabe: contine de doua ori mai mult fier si este foarte bogata in vitamine B. Pentru noii vegetarieni, lintea este alimentul potrivit pentru a atenua trecerea brusca la legume.

Fasolea boabe: o ceasca pe zi iti poate oferi o treime din necesarul zilnic de fier, proteine si fibre. In plus, aceste fibre sunt solubile si ajuta la mentinerea unui colesterol scazut. O ceasca de fasole boabe furnizeaza o cantitate insemnata de potasiu, zinc, vitamine B si calciu.

Nucile si alunele sunt o sursa de proteine, zinc si vitamina E. Jumatate de ceasca de migdalele asigura 175 mg de calciu pe zi. Studii recente au aratat ca nucile si alunele nu ingrasa, cu toata ca au foarte multe calorii.

Cerealele asigura necesarul de vitamina B12 , fier, calciu si fibre insolubile (care reduc riscul cancerului de colon si a altor tulburari digestive). Daca nu consumi zilnic oua si produse lactate, trebuie sa iei un supliment de vitamina B12.

In concluzie, renuntarea la alimente de origine animala nu este o problema grava, natura oferindu-ne destule surse alternative de hrana.

Share this Story
Load More Related Articles
Load More By admin
Load More In Slabire & Fit

Facebook Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also

8 tipuri diferite de tuse si starea ta de sanatate – cauze, simptome, tratament naturist

Tusea este printre cele mai comune probleme medicale ...